Korona-pandemia aiheuttaa muutoksia yhteiskuntaan ja työelämään. Xamkin avoin ammattikorkeakoulu haluaa tarjota tilaisuuden itsensä kehittämiseen ja osaamisen päivittämiseen vastaamaan muuttuvia työelämän tarpeita. Tämä opintojakso kuuluu syksyn 2020 maksuttomien opintojen valikoimaan. Valitse ilmoittautumislomakkeella valinta ”maksuton”. Tervetuloa opiskelemaan avoimeenammattikorkeakouluun!

Ajankohta: ti 29.9.- ma 12.10.2020
Koulutuspaikka: Learn-verkko-oppimisympäristö
Laajuus: 3 opintopistettä
Paikkamäärä: 500
Kohderyhmä: Kaikki asiasta kiinnostuneet
Edeltävä osaaminen: Ei edellytetä
Opettaja: Sparraajina tutkimuspäällikkö Johanna Heinonen, kestävän hyvinvoinnin tutkimusala sekä muita asiantuntijoita.

Ensisijainen tutkinto, johon hyväksiluetaan Xamkissa: Kaikki AMK-tason tutkinnot Xamkissa
Opetussuunnitelmassa mainittu osaamisalue: Vapaasti valittavat opinnot
Ilmoittautuminen päättyy: 14.9.2020
Hinta: Maksuton

HUOM! Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua avoimen AMK:n koulutuksiin!

 

Katso koulutuksen esittelyvideo TÄSTÄ!

Xackathoniin voivat myös yritykset ilmoittaa ratkaistavia haasteita tai asiantuntijat ilmoittautua mentoreiksi täällä  https://link.webropolsurveys.com/S/8FC1AAB70861059C

Tavoitteet:
Intensiivisen kahden viikon mittaisen online-hackathonin, eli xamkilaisittain xackathonin, aikana on tarkoitus miettiä ratkaisuja laajennetun matkailuklusterin ja palvelusektorin haasteisiin koronavirustilanteen takia. Tapahtuma järjestetään verkossa, joten kuka tahansa nettiyhteyden ja koneen omistava voi osallistua yksin tai tiiminiä.

Tavoitteena löytää toteuttamiskelpoisia ja perusteltuja ehdotuksia, jotka edistävät matkailu- ja palvelualojen liiketoiminnan uudistumista ja uusia ansaintaratkaisuja. Ehdotusten arvioinnissa painoarvoa on toteutuksen helppoudella.

Sisältö:
Mitä asiakasprosessi tarkoittaa ja mikä on sen merkitys liiketoiminnassa?
Millaisia kuluttajat, yritykset ja organisaatiot ovat asiakkaina?
Mistä asiakaskokemus muodostuu ja miten siitä hankitaan tietoa?
Miten asiakassuhteita rakennetaan, ylläpidetään ja kehitetään?
Mitä ovat hyvän asiakaspalvelun osatekijät?

3 op:n laajuinen opintojakso vastaa noin 80 tunnin työmäärää.

Toteutus:
– Verkkohackathon, kesto 2 viikkoa
– Opiskelija/opiskelijatiimi laatii hackhatonin aikana

  • Määrämuotoisen ideakuvauksen sisältäen kohderyhmän ja sen tarpeet sekä toimintaympäristönanalyysit perustuen ulkopuoliseen tietoon.
  • Toimenpide-ehdotukset idean toteutukseen sekä liiketoimintamallin.
  • Pitchaus-materiaalin.

Opiskelumateriaali:
Xackhaton alustalla jaettu materiaali

Arviointiperusteet:
Mentorit ja arviointiraati lukevat ehdotukset läpi ja arvioivat niiden toteuttamiskelpoisuutta sekä perusteluja. Parhaimmat saavat kunniamaininnan.

Arviointiasteikko hyväksytty/hylätty.

 

Lisätietoja ilmoittautumisesta:
Avoimen AMK:n toimisto, avoinamk@xamk.fi

Mikäli et osallistu koulutuksen, tulee sinun perua paikkasi ennen koulutuksen alkua.

Tiedotamme koulutuksen toteutumisesta sähköpostitse. Jos viestiä ei ala kuulua, tarkasta myös roskapostit!

Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin.

Etsi lisää koulutuksia koulutuskalenterista

Koulutusten tiedot ja ilmoittautuminen

Koulutuskalenteriin

Courses in English

Look for courses in English and sign up in our English Training Calendar

Training Calendar

Tietoa opiskelukäytännöistä

Lue tarkemmin opiskelusta avoimessa ammattikorkeakoulussa

Lue lisää