Ajankohta: Opiskelija pääsee aloittamaan opinnot noin yhden (1) viikon sisällä opinnoille ilmoittautumisen jälkeen. Opintojakson arvioitu suoritusaika on kolme (3) kuukautta.
Koulutuspaikka: Verkko-opinnot
Laajuus:5 opintopistettä
Paikkamäärä: 200
Kohderyhmä: Kaikki peliohjelmoinnin edistyneimmistä aiheista kiinnostuneet, joilla on peliohjelmoinnin perustiedot hallussa.
Edeltävä osaaminen: Peliohjelmoinnin perustiedot jollain pelimoottorilla (esim. Unity).
Opettaja: Jukka Selin, jukka.selin@xamk.fi
Ensisijainen tutkinto, johon hyväksiluetaan Xamkissa:Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely ja Insinööri (AMK), Ohjelmistotekniikka
Opetussuunnitelmassa mainittu osaamisalue: Vapaasti valittavat opinnot
Ilmoittautuminen päättyy: 31.12.2023.
Hinta: 12 €/op tai lukukausimaksu 175 €. Lisätietoja maksuista täällä. Nonstop-aloituksena alkavien koulutusten ilmoittautumisia ei voi perua maksutta. Ilmoittautuminen on sitova.
Avoimen AMK:n opinnoille voi ilmoittautua enintään 50 opintopisteen edestä / lukukausi. Yli 50 opintopisteen menevät ilmoittautumiset poistetaan ilmoittautumisjärjestyksessä.
Mikäli olet valinnut lukukausimaksun 175 euroa, mutta valitsemiesi yksittäisten opintojaksojen yhteenlasketut maksut jäisivät alle 175 euron, erotusta ei palauteta.
HUOM! Xamkin tutkinto-opiskelijoiden ja polkulaisten ilmoittautuminen Pepissä tai Tuudossa.
Tavoitteet:
Opintojakson tavoitteena on tutustua peliohjelmointiin edistyneimpiin aiheisiin Unity-pelimoottorin avulla. Tällaisia aiheita ovat mm. pelillistäminen, monipelit ja mobiilipelit.
Sisältö:
- Tarvittaessa Unity-pelimoottorin ja C#-ohjelmointikielen kertausta
- Tarvittaessa 2D- ja 3D-peliohjelmoinnin kertausta Unity-pelimoottorilla
- Pelillistämisen idea ja käytännön esimerkkejä
- Monipelien perusidea Unity-pelimoottorilla
- Mobiilipelien perusidea Unity-pelimoottorilla Android-ympäristöön
- Mahdollisia muita aiheita
Toteutus:
- Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina Learn-verkko-oppimisalustalla.
- Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle.
- Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä.
- Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
- 5 op:n laajuinen opintojakso vastaa noin 135 tunnin opiskelijan työmäärää.
Opiskelumateriaali:
Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
Opintojako perustuu opettajan tekemään kirjalliseen materiaaliin, sekä opetusvideoihin. Ulkopuolista materiaalia ei välttämättä tarvita.
Arviointi:
- Opintojakson suoritus perustuu hyväksytysti tehtyihin ohjelmointitehtäviin, joita opiskelija voi tehdä ja palauttaa täysin omaan tahtiinsa. Ohjelmointitehtäviä on kolme kappaletta.
- Opintojako on suoritettu, kun kaikki tehtävät on hyväksytysti palautettu opintojakson Learn-alustalle.
- Opintojakso ei sisällä tenttiä.
Arviointiasteikko:
Hyväksytty/Hylätty
Opiskelijoiden palautteita opintojaksosta:
”Selkeät videot ja opas”
”Vapaa tahti ja selkeät video-ohjeet.”
”Hyvät assetit, videot jaoteltuna aihepiireihin ja kategorioihin helpotti oikean tiedon löytämistä, vaikka matskua olikin paljon.”
Lisätietoja ilmoittautumisesta:
Avoimen AMK:n toimisto, avoinamk@xamk.fi,puh. 050 340 7160 / Janika Korento
Tämän koulutuksen pääset aloittamaan viikon sisällä ilmoittautumisesta (nk. nonstop-aloitus).
Nonstop-aloituksena alkavien koulutusten ilmoittautumisia ei voi perua maksutta.
Jos et pääse osallistumaan koulutukseen, olethan ystävällinen ja ilmoitat tästä sähköpostitse(avoinamk@xamk.fi).
Tiedotamme koulutuksen toteutumisesta sähköpostitse. Jos viestiä ei ala kuulua, tarkasta myös roskapostit!
Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin.
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu on Kansallisen koulutuksen arviointikeskuksen (Karvi) laatuauditoima korkeakoulu.