Ajankohta: Alkaen 14.4.2020. Aloitus n. kerran kuukaudessa. Suoritusaika 5 kk aloituksesta.
Koulutuspaikka: eKampus
Laajuus: 5 op
Paikkamäärä: 70
Kohderyhmä: Kaikki asiasta kiinnostuneet, kts. tarvittavat esitiedot!
Edeltävä osaaminen: Ohjelmoinnin ja tietorakenteiden perustuntemus. Verkkosovelluksen toteutuksen perusteiden tuntemus. Mielellään perustiedot myös grafiikasta ja 3D-mallinnuksesta.

Opettaja: Jukka.Selin@xamk.fi

Jatkoväylä: Opintojakso kuuluu:
Datanomi – Tietojenkäsittely (tradenomi AMK)
ICT-asentaja -Tieto- ja viestintätekniikka (insinööri AMK)
jatkoväylä-opintoihin
 

HUOM! Avoimen AMKin toimiston ollessa kiinne kesäaikana, ilmoittautumiset ja arvioinnot eivät siirry järjestelmiin.

Ensisijainen tutkinto, johon hyväksiluetaan Xamkissa: Tradenomi (AMK), tietojenkäsittely
Ilmoittautuminen päättyy: 1.11.2020

Hinta: 12 €/op tai lukukausimaksu 175 €

Mikäli olet valinnut lukukausimaksun 175 euroa, mutta valitsemiesi yksittäisten opintojaksojen yhteenlasketut maksut jäisivät alle 175 euron, erotusta ei palauteta.

HUOM! Xamkin tutkinto-opiskelijoiden ja polkulaisten ilmoittautuminen Pepissä.

Tavoitteet:
Opintojakson tavoitteena on perehtyä Unity-pelimoottoriin ja toteuttaa sen avulla pienimuotoisia 2D- ja 3D-pelejä. Lisäksi opintojaksolla tutustutaan erilaisten kohteiden pelillistämiseen Unity-pelimoottorin avulla.

Sisältö ja toteutus:

  • Unity-pelimoottorin perusteet
  • C#-ohjelmointikielen perusteet
  • 2D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla.
  • 3D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla
  • Peliohjelmointi mobiililaitteille Unity-pelimoottorilla
  • Monipelien toteuttaminen Unity-pelimoottorilla.
  • Hieman pelillistämisestä

Opintojakso on jaettu osiin. Kukin osa sisältää yhden asiakokonaisuuden teorioineen ja esimerkkeineen. Jokaisesta osasta tehdään henkilökohtainen harjoitustehtävä. Tehtävät palautetaan opintojakson oppimisalustalle.

 

Arviointiasteikko: hyväksytty/hylätty

Tarvittavat esitiedot, ohjelmistot ja laitteisto:

Opintojakson menestyksellinen suorittaminen edellyttää ohjelmoinnin perusvalmiuksia jollain ohjelmointikielellä.

Opintojakso ei sisällä henkilökohtaista ohjausta, joten opiskelijalla on oltava riittävät valmiudet itsenäiseen työskentelyyn.

Opiskelijalla täytyy olla käytössään riittävän tehokas tietokone, johon on asennettuna Unity-pelimoottori. Käytämme opintojaksolla Unity-pelimoottorin ilmaista Personal-editionia (https://unity3d.com/)

Lisätietoja ilmoittautumisesta:
Avoimen AMK:n toimisto, avoinamk@xamk.fi tai paivi.kitunen@xamk.fi

Ilmoittautumisen voi perua maksutta ennen koulutuksen alkua sähköpostitse avoinamk@xamk.fi.
 Mikäli koulutus on jo alkanut eikä perumista ole tehty, joudumme perimään koko koulutuksen hinnan.

Tiedotamme koulutuksen toteutumisesta sähköpostitse. Jos viestiä ei ala kuulua, tarkasta myös roskapostit!

Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin.

Etsi lisää koulutuksia koulutuskalenterista

Koulutusten tiedot ja ilmoittautuminen

Koulutuskalenteriin

Courses in English

Look for courses in English and sign up in our English Training Calendar

Training Calendar

Tietoa opiskelukäytännöistä

Lue tarkemmin opiskelusta avoimessa ammattikorkeakoulussa

Lue lisää