Ajankohta: 15.1.-30.11.2019. Aloitus n. kahden viikon välein. Suoritusaika 5 kk aloituksesta.
Koulutuspaikka: eKampus, verkko-opinnot
Laajuus: 5 op
Paikkamäärä: 250
Kohderyhmä: Peliohjelmoinnista kiinnostuneet. KTS. tarvittavat esitiedot!
Edeltävä osaaminen: KTS. tarvittavat esitiedot!
Opettajat: Jukka Selin

Jatkoväylä: Opintojakso kuuluu:
Datanomi – Tietojenkäsittely (tradenomi AMK)
ICT-asentaja -Tieto- ja viestintätekniikka (insinööri AMK)
jatkoväylä-opintoihin

HUOM! Avoimen AMKin toimiston ollessa kiinne kesäaikana, ilmoittautumiset ja arvioinnot eivät siirry järjestelmiin.

Ensisijainen tutkinto, johon hyväksiluetaan Xamkissa: Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely
Ilmoittautuminen päättyy: 17.11.2019
Hinta: Opintojakso kuuluu maksuttomaan digitaalisuusteemaan.

Lukukausimaksua ei palauteta, mikäli valitsemiesi opintojen yhteenlasketut maksut jäävät alle 175 euron tai keskeytät polkuopinnot.

Tämä opintojakso kuuluu Jatkoväylä-opintotarjontaan.

HUOM! Xamkin tutkinto-opiskelijoiden ilmoittautuminen Pepissä.

Tavoitteet:
Opintojakson tavoitteena on perehtyä Unity-pelimoottoriin ja toteuttaa sen avulla pienimuotoisia 2D- ja 3D-pelejä. Lisäksi opintojaksolla tutustutaan erilaisten kohteiden pelillistämiseen Unity-pelimoottorin avulla.

Sisältö ja toteutus:

  • Unity-pelimoottorin perusteet
  • C#-ohjelmointikielen perusteet
  • 2D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla.
  • 3D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla
  • Peliohjelmointi mobiililaitteille Unity-pelimoottorilla
  • Monipelien toteuttaminen Unity-pelimoottorilla.
  • Hieman pelillistämisestä

Opintojakso on jaettu osiin. Kukin osa sisältää yhden asiakokonaisuuden teorioineen ja esimerkkeineen. Jokaisesta osasta tehdään henkilökohtainen harjoitustehtävä. Tehtävät palautetaan opintojakson Moodle-alustalle.

Arviointi:

Opiskelumateriaali:

 

 

Lisätietoja koulutuksen sisällöstä: jukka.selin@xamk.fi

Tarvittavat esitiedot, ohjelmistot ja laitteisto:

  • Opintojakson menestyksellinen suorittaminen edellyttää ohjelmoinnin perusvalmiuksia jollain ohjelmointikielellä.
  • Opintojakso ei sisällä henkilökohtaista ohjausta, joten opiskelijalla on oltava riittävät valmiudet itsenäiseen työskentelyyn.
  • Opiskelijalla täytyy olla käytössään riittävän tehokas tietokone, johon on asennettuna Unity-pelimoottori. Käytämme opintojaksolla Unity-pelimoottorin ilmaista Personal-editionia (https://unity3d.com/)

Lisätietoja ilmoittautumisesta: paivi.kitunen@xamk.fi

Ilmoittautumisen voi perua maksutta ennen koulutuksen alkua. Mikäli koulutus on jo alkanut eikä perumista ole tehty, joudumme perimään ko. koulutuksen hinnan.

Tiedotamme koulutuksen toteutumisesta sähköpostitse. Jos viestiä ei ala kuulua, tarkasta myös postilaatikkosi roskaposti-kansio!

Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin.

Lisää avoimen AMK:n koulutuksia löydät koulutuskalenteristamme www.xamk.fi/koulutuskalenteri.

Etsi lisää koulutuksia koulutuskalenterista

Koulutusten tiedot ja ilmoittautuminen

Koulutuskalenteriin

Courses in English

Look for courses in English and sign up in our English Training Calendar

Training Calendar

Tietoa opiskelukäytännöistä

Lue tarkemmin opiskelusta avoimessa ammattikorkeakoulussa

Lue lisää