Ryhmäyttäminen koulu- ja oppilaitosnuorisotyössä sekä opettajien työvälineenä

 

Ryhmäytätkö koululuokkia? Pohditko, mitä hyötyä ryhmäyttämisestä on? Tai kuinka tukea 2. asteen oppilaitokseen kiinnittymistä ryhmäytyksen avulla? Oletko ajatellut, miten ryhmäyttäminen liittyy mielen hyvinvointiin ja voi vaikuttaa myös opinnoissa pärjäämiseen? Entä miten ryhmäyttäminen onnistuu etänä?

Koulutuksen ensimmäisessä osiossa saat perustietoa ryhmäyttämisen merkityksestä, pääset kokeilemaan matalan kynnyksen harjoitteita, opit etäaikaan soveltuvia ryhmäytysmenetelmiä sekä saat vinkkejä toisilta hyväksi koetuista ryhmäyttämisharjoitteista.

Mukana koulutuksessa on Kunnallisen nuorisotyön osaamiskeskus Kanuunan suunnittelija Ninni Parviainen, joka on koulutukseltaan teatteri-ilmaisun ammattilainen. Hän avaa improvisaatioon perustuvia, helppoja ryhmäytymismenetelmiä, joita voi hyödyntää etä-  ja lähiryhmien kanssa työskennellessä. Mukana myös Marja Snellman-Aittola mielenterveyden edistämisen asiantuntija MIELI ry:stä ja Osaamiskeskus Nuoskasta. Hän avaa ryhmäyttämisen merkitystä mielenterveyden edistämisen ja osallisuuden vahvistamisen näkökulmasta. Lisäksi Sanna-Mari Pöyry Nuoskasta nuorisoalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Juvenialta Xamkista kertoo, miten lukiolaisia on ryhmäytetty positiivisen psykologian luonteenvahvuuksiin perustuvilla menetelmillä.

Koulutus pidetään 1.6. klo 10.00-11.30 Microsoft Teamsissa.

Ilmoittaudu mukaan 28.5. mennessä täältä: https://link.webropolsurveys.com/S/2315F2644545869B