Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Xamk ja CTS Engtec Oy sopivat perjantaina 21.2.2020 aivan uudenlaisesta yhteistyöstä. CTS Engtec Oy on ensimmäinen yritys, jolla on jatkossa oma nimikkoluokka Xamkissa. CTS Engtecille nimetty luokkatila löytyy Kotkan kampukselta.

CTS Engtecin tavoitteena on uuden yhteistyön avulla vahvistaa näkyvyyttä oman alan korkeakoulussa ja kasvattaa Etelä-Kymenlaaksossa tietoutta CTS Engtecistä.

Meille on vuosien mittaan työllistynyt Xamkista valmistuneita huippuosaajia moninaisiin teknisiin suunnittelutehtäviin ja näemme korkeakouluyhteistyön meille hyvin hedelmällisenä. Teknisen alan opiskelijoiden harjoittelu- ja opinnäytetyöt ovat toimineet hyvänä ponnahduslautana opiskelijoiden työllistymiseen yhtiöömme. Avasimme helmikuussa 2020 uuden toimipisteen Kotkan Karhulaan ja oppilaitosyhteistyön tiivistäminen on totta kai meille luontainen jatkumo tukea myös tulevaisuuden rekrytointeja Etelä-Kymenlaakson alueella, CTS Engtecin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Maiju Hirvikallio kertoo.

Xamk käynnisti nimikkoluokkatoiminnan yhteistyökumppanien ja opiskelijoiden toiveesta.

– Yritysyhteistyö on Xamkille erityisen tärkeää. Haluamme antaa opiskelijoillemme mahdollisuuden tehdä opiskelujen yhteydessä aitoja yrityslähtöisiä projekteja ja samalla auttaa alueemme yrityksiä kehittymään. Vuonna 2019 toteutimme 286 yritysyhteistyöprojektia eri yritysten ja opiskelijaryhmien kanssa. Nimikkoluokkien avulla tuomme yrityksiä näkyväksi opiskelijoillemme kampuksilla, koulutusjohtaja Seija Aalto Xamkista summaa.

Nimikkoluokkatoiminnalla paikalliset yritykset tutuiksi

Yrityksille nimettyjen luokkatilojen avulla vahvistetaan paikallisten yritysten näkyvyyttä Xamk-yhteisön opiskelijoille, henkilökunnalle ja sidosryhmille.

Yhteistyö käynnistyy nimikkoluokan valinnalla. Yritys ja Xamkin koulutusten yhteyshenkilö valitsevat tilan mahdollisuuksien mukaan niin, että tilassa on yritystä eniten kiinnostavan koulutuksen opetusta. Tila nimetään ja sisustetaan yrityksen materiaaleilla ja nimetään yrityksen nimellä. Lisäksi yhteistyökumppanit voivat osallistua veloituksetta Xamkin markkinointi- ja rekrytapahtumiin sekä esitellä yritystään kampusten auloissa esimerkiksi info-tv:ssä.

Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Xamk
Koulutusjohtaja Seija Aalto, 044 702 8709, seija.aalto @ xamk.fi

CTS Engtec Oy
Markkinointi- ja viestintäpäällikkö Maiju Hirvikallio, 050 560 9707, maiju.hirvikallio @ ctse.fi