Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu ja Ecool-hankkeen osatoteuttaja Kymijoen Ravintopalvelut Oy ovat ehdolla Vuoden Keittiöteko 2017 -kilpailussa.
Ecool – Energiatehokkuutta vaativiin kohteisiin -hankkeessa luodaan toimintamalli ja -ohjeistus erityiskohteiden energiankäyttöön ja -seurantaan.
Laskentamallien ja simuloinnin avulla voidaan arvioida investointien ja toimintatapojen muutosten merkitystä kohteiden energiankulutukseen.
Mukana hankkeessa on 13 kohdetta mukaan lukien Kymijoen Ravintopalveluiden keskuskeittö Kapyysi, joka on valittu ehdokkaaksi Vuoden Keittiöteko -kilpailuun.

Vuoden keittiöteko -kilpailussa etsitään uudistajia

Vuoden Keittiöteko 2017 -kilpailun tavoitteena on löytää ammattikeittiöiden toimintamalleja, teknologiaa tai palvelumalleja uudistaneita ihmisiä ja tekoja.

Lokakuun ajan Keittiöteko-sivustolla on käynnissä yleisöäänestys, jossa myös yleisö voi antaa äänensä omalle suosikilleen. Voittaja sekä yleisöäänestyksen voittaja julkistetaan 7.11.2017 Ateria17-tapahtumassa Helsingin Wanhassa Satamassa. Kilpailu ja ehdokkaat löytyvät osoitteesta: www.keittioteko.fi

Ecool – Energiatehokkuutta vaativiin kohteisiin -hanketta rahoittavat Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun lisäksi Uudenmaan liitto Euroopan aluekehitysrahastosta (EAKR), Kymijoen Ravintopalvelut Oy, Kotka Maretarium Oy, Kotka-Kymin seurakunta, VR Group, Virolahden kunta ja Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta. Hankkeen kesto on 1.10.2015-30.9.2018.

Projektipäällikkö Erja Tuliniemi
erja.tuliniemi@xamk.fi