Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulun, Xamkin, kehitystyönä syntynyt Edufication on uudenlainen, verkossa toimiva palvelu, joka koostaa yhteen suomalaisen koulutusalan toimijoiden ammattitaidon, tuotteet ja palvelut. Edufication -verkkopalvelun kautta kansainvälisten koulutuspalveluja ostavien organisaatioiden on helpompi löytää koulutustarpeisiinsa sopivat tuotteet ja palvelut.

Eduficationin kehityksestä ja toiminnasta vastaava projektipäällikkö Pekka Pulkkinen avaa palvelun ajankohtaisuutta lisää.
“Tällä hetkellä suomalaisen koulutuskentän palveluita tarjotaan yksittäisten toimijoiden kautta. Sopivien toimijoiden ja tuotteiden löytäminen sekä vertailu on siksi usein hankalaa. Koulutuksen digitalisaation myötä, ja osittain pandemian vauhdittamana, verkko-oppimiselle on suuri kysyntä ja siihen kysyntään vastaamisessa haluamme Eduficationin olevan keskeinen tuki.”

Edufication toimii yhdessä koulutusalan toimijoiden kanssa luoden räätälöityjä ja nykyaikaisia koulutusratkaisuja.
“Meidän mikrokurssikonseptimme ja tuotantomallimme avulla saamme tiivistettyä laajojakin oppimateriaaleja soveltuviksi verkko-oppimiseen. Tuotantotiimimme koostuu digitaalisen oppimisen ammattilaisista, jotka tukevat koulutusta tarjoavia toimijoita läpi tuotantoprosessin. Verkkokauppamme kautta oppilaitosten ja koulutusta tarjoavien organisaatioiden tuotteet löytyvät paremmin ja kohtaavat kansainvälisen asiakaskunnan”, kertoo Pulkkinen.

Pulkkisen mukaan kysyntää on jo olemassa, ja tuotteita tiedustellaan laaja-alaisesti perustason kursseista erityisiin ammatillisiin koulutuksiin.
“Eduficationin avulla voimme tarjota kestävän ja arvoa tuottavan kokonaisuuden suomalaiselle koulutusviennille ja sen toimijoille. Avaamme pääsyn laajaan kumppaniverkostoon niin Suomessa kuin kansainvälisesti.”

”Korkeakoulujen toimintaympäristö muuttuu nopeasti. Ikäluokat pienenevät, työelämäyhteistyö ja kansainvälisille koulutusmarkkinoille pääseminen on korkeakouluille entistäkin tärkeämpää. Siksi Xamk kehittää uusia palveluja ja uusia verkkokoulutustuotteita yhdessä suomalaisten yritysten, yhteisöjen ja muiden oppilaitosten kanssa.” Xamkin julkaisu- ja tuotantopalveluista vastaava päällikkö Pekka Uotila toteaa.

Pekka Pulkkinen, Projektipäällikkö, Xamk
pekka.pulkkinen@xamk.fi +358 40 6300 341

About Edufication

Edufication is an educational production house that bridges the expertise of Finnish universities and other higher education institutions with the needs of learners, companies, institutions, and businesses. Edufication was born out of a passion for offering the best of the Finnish education system. We believe in the power of Micro-Learning and unlocking its potential for everyone in our fast-paced, digital world. Made in Finland, by Xamk, South-Eastern Finland University of Applied Sciences.

www.edufication.com