Etelä-Savon vuoden YES Agentti 2020 on Etelä-Savon Yrittäjät. Tunnustus on annettu merkittävästä työstä yrittäjyyskasvatuksen kehittämisessä.

YES Agentti – yrittäjyyskasvatuksen kehittäjä -tunnustuksen on myöntänyt YES Etelä-Savo yhdessä valtakunnallisen YES-verkoston kanssa.

Palkitsemisen perusteena on pitkään jatkunut ja monipuolinen yrittäjyyskasvatustyö yhteistyössä alueen oppilaitosten kanssa peruskoulusta korkea-asteelle. Yhdistyksen toimijoilla on hyvin kannustava suhtautuminen oppilaiden ja opiskelijoiden ideoihin. Etelä-Savon Yrittäjät suhtautuu erittäin positiivisesti YES Etelä-Savon järjestämiin toimenpiteisiin ja uusille ideoille avoin ja vastaanottavainen yhteistyökumppani.

YES Agentti -tunnustuksen voi saada henkilö, tiimi tai organisaatio, joka on edistänyt yrittäjyyskasvatusta ja yrittäjämäistä toimintakulttuuria.

Yhteensä YES Agentti – yrittäjyyskasvatuksen kehittäjä -tunnustuksen sai tänä vuonna kaksitoista toimijaa eri puolella Suomea. Tutustu yrittäjyyskasvatuksen kärkikaartiin YES-verkoston nettisivuilla

– Tahdomme YES-verkostossa nostaa esille sitä tärkeää työtä, jota Suomessa tehdään yrittäjyyskasvatuksen edistämiseksi. Uskomme, että yrittäjämäistä osaamista voi kartuttaa jatkuvasti ja kaikkialla, ja tavoitteellisessa yrittäjyyskasvatustyössä kaikki yhteiskunnan sektorit ovat mukana. Siksi tahdommekin huomioida yksittäisten opettajien lisäksi myös tiimit ja organisaatiot, sanoo YES ry:n toiminnanjohtaja Sanna Lehtonen.

YES-verkoston tavoitteena on, että jokaisella oppijalla on mahdollisuus saada yrittäjyyskasvatusta kouluasteesta ja paikkakunnasta riippumatta ja että jokaisella oppilaitoksella ja organisaatiolla on työkalut toteuttaa yrittäjyyskasvatusta.

Lisätiedot:

YES Etelä-Savo aluepäällikkö Maisa Kantanen Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Pienyrityskeskus, p. 040 5697 899, maisa.kantanen@xamk.fi