Mikkelin Ohjaamo Olkkarissa järjestetään lauantaina 9.12.2017 klo 11-23 Job Game Jam -tapahtuma, joka on suunnattu 15-30 -vuotiaille eteläsavolaisille nuorille ja nuorille aikuisille. Tiettävästi kyseessä on ensimmäinen Game Jam -tapahtuma Mikkelissä.

Tavoitteena nuorten työllistyminen ja työelämätaitojen kehittäminen

Job Game Jam -tapahtumassa nuorille tarjoutuu mahdollisuus tutustua erilaisiin peleihin sekä suunnitella ja kehittää omia tietokone-, rooli- ja lautapelejä yhdessä muiden saman henkisten nuorten kanssa. Tapahtuma on avoin kaikille peleistä ja pelialasta kiinnostuneille. Job Game Jam soveltuu myös pelialalla muutenkin vaikuttaville ohjelmoijille, pelikehittäjille, taiteilijoille ja kirjoittajille.

Tapahtumassa on tarjolla useita pelialaan ja pelaamiseen liittyviä workshopeja. Workshopeja järjestetään muun muassa pelitarinoista ja pelimusiikista, roolipelaamisesta sekä pelinkehitysohjelmistoista. Workshopeissa tutustutaan myös siihen, millaisia osaajia peliala työllistää ja miten pelien suunnittelusta sekä kehittämisestä voi tehdä itselleen ammatin. Tapahtumassa on mukana pelialalla työskenteleviä ja alaa tutkivia asiantuntijoita.

– Lähtökohtana Job Game Jameissa on yhdessä tekemisen ja kokeilemisen, kehittämisen ja pelaamisen kautta nuorten innostaminen ja työllistäminen, toteaa Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun Game On -hankkeen projektipäällikkö Niko Arola ja jatkaa: – Tästä syystä eri workshopien vetäjät ovat pääosin yrittäjätaustaisia ja mukana on innostavia uratarinoita pelialalta.

Tapahtuma järjestetään monialaisena yhteistyönä

Job Game Jam toteutetaan osana Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun Pienyrityskeskuksen Game On – Nuorten työllistämistä uudenlaisista digitaalisista kokeiluista -hanketta, joka saa rahoitusta Euroopan unionin sosiaalirahastosta Ely-keskuksen kautta. Game Jameja ovat toteuttamassa myös Digillä duuniin -hanke, Ohjaamo Olkkari sekä Hacklab Mikkeli Ry. Toteuttajatahot ovat valmiita tukemaan peleihin liittyviä kokeiluja, kehittämistä ja yrittämistä myös tapahtuman jälkeen.

Tapahtumapaikka: Mikkelin Ohjaamo Olkkari, Maaherrankatu 10, Mikkeli.

Median edustajat ovat tervetulleita mukaan tapahtumaan!

Lisätiedot:

Tapahtuman verkkosivu: www.jgj.fi

Niko Arola, XAMK Pienyrityskeskus, Game On -hankkeen projektipäällikkö, niko.arola@xamk.fi, puh. 040 538 0961

Sanna Lappalainen, XAMK Juvenia, Digillä duuniin! -hankkeen projektipäällikkö, sanna.lappalainen@xamk.fi, puh. 040 637 7903