PARK Peliala suunnannäyttäjänä kohti pandemiaresilienttiä koulutusta -hankkeen loppujulkaisu on ilmestynyt! Kokoelmateos nivoo yhteen muun muassa hankkeen työpajatoteukset, opiskelijoiden kokemuksia etäopinnoista ja lehtoreiden kokeiluja etäopetukseen sekä pelialan ansaintamalleja ja peliteknologioiden mahdollisuuksia. Artikkelien lomaan on ripoteltu ”pelikortteja”, joissa on ideoita ja keskustelunavauksia pelialan kevyestä soveltamisesta erityisesti luoville ja matkailualoille. Löydät julkaisusta myös lyhyitä koulutusvideoita, jotka haastavat pohtimaan, miten pelialan monetisaatiomalleja voisi tuoda omaan toimintaan.

PARK-hankkeen ideana oli tunnistaa pelialan menestyksekkäitä malleja ja käytäntöjä ja soveltaa niitä kohderyhmänä olleiden matkailu-, tapahtuma- ja luovien alojen ammattilaisten kanssa. Osallistujien kanssa pohdimme, miten näiden käytäntöjen avulla voisi kehittää omaa toimintaa yleisesti sekä pandemiarajoitusten aikana joustaviksi ja toimiviksi. Lisäksi hankkeessa kohtautettiin ja kannustettiin monialaiseen yhteistyöhön kohderyhmäaloja, opiskelijoita ja pelialan asiantuntijoita.

Julkaisun leikkisä ja mehevä kuvitus on kolmen graafisen muotoilun opiskelijan käsialaa ja se on tehty julkaisun taitosta vastanneen Vinkeä Designin ohjauksessa. Videot on tuottanut Medialouhos ja käsikirjoittanut TKI-asiantuntijamme Jani Saari. Julkaisu on toteutettu hankkeessa mukana olleiden neljän ammattikorkeakoulun yhteistyönä.

Tutustu ihmeessä tähän visuaaliseen ja monipuoliseen kokonaisuuteen jos pelialan mahdollisuudet ja soveltaminen kutkuttelee…

Hankkeen kaikki tuotokset löydät kootusti hankesivultamme.

Lisätietoja:

Tiina Savallampi
projektipäällikkö
etunimi.sukunimi@xamk.fi

 

PARK Peliala suunnannäyttäjänä kohti pandemiaresilienttiä koulutusta
1.3.2021-31.8.2022
Päärahoitus: Euroopan sosiaalirahasto ESR, Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Toteuttajat: Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, Kajaanin ammattikorkeakoulu, LAB-ammattikorkeakoulu ja Jyväskylän ammattikorkeakoulu