– LähiTapiola Vellamolle on tärkeää, että alueella on tarjolla jatkossakin tasokasta liiketalouden korkeakouluopetusta. Lahjoituksen avulla voimme olla mukana tukemassa Xamkin opetus- ja kehittämistoimintaa, kertoo LähiTapiola Vellamon aluejohtaja Hanna Ruuhinen.

LähiTapiola Vellamo lahjoittaa Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoululle 30 000 euroa liiketalouden ja hallinnon alan koulutukseen.

– Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu tuottaa osaajia toiminta-alueellemme – haluamme ehdottomasti olla mukana tässä varainhankinnassa! LähiTapiola Vellamolle on tärkeää, että alueella on tarjolla jatkossakin tasokasta liiketalouden korkeakouluopetusta. Lahjoituksen avulla voimme olla mukana tukemassa Xamkin opetus- ja kehittämistoimintaa – haluamme muun muassa tarjota opiskelijoille harjoittelupaikkoja ja pysyvämpiäkin työsuhteita sekä mahdollistaa osaajien pysymisen seudulla, aluejohtaja Hanna Ruuhinen LähiTapiola Vellamosta kertoo.

– Olemme todella ilahtuneita LähiTapiola Vellamon lahjoituksesta, se on mieltä lämmittävä luottamuksen osoitus toimintaamme kohtaan! Tulemme käyttämään lahjoitusvarat opetuksen ja työelämäyhteistyön kehittämiseen, kiittävät vararehtori, varatoimitusjohtaja Mirja Toikka ja hallinto- ja talousjohtaja Tero Tallinen.

Ammattikorkeakoulut saivat vuonna 2017 luvan kerätä varoja rahankeräyksillä. Saatuja varoja voidaan käyttää ammattikorkeakoulujen pääomittamiseen, joihin valtio osallistuu yhteensä 24 miljoonalla eurolla.

Varainhankinta käynnissä vuoden 2019 loppuun

Xamkin varainhankinta on käynnissä vuoden 2019 loppuun asti. Lahjoittamalla Xamkin tuottamaan osaamiseen ja soveltavaan tutkimukseen lahjoittajat voivat ovat mukana rakentamassa Kaakkois-Suomen ja koko maan elinvoimaa ja hyvinvointia.

Lahjoituksia voivat tehdä sekä yksityishenkilöt että yritykset ja yhteisöt minkä suuruisena tahansa. Lisätietoja lahjoittamisesta www.xamk.fi/varainhankinta.

LähiTapiola Vellamo
Aluejohtaja Hanna Ruuhinen, hanna.ruuhinen@lahitapiola.fi