Logistiikka- ja rautatiealan kasvu Kymenlaaksossa on lisännyt myös rekrytointitarvetta alan yrityksissä. Osaajapula voi tulevaisuudessa olla yritysten ja siten koko alueen kasvun ja kehityksen esteenä, vaikka nyt alalla onkin nostetta ja näkymät ovat hyvät.
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu järjestää yritysten toiveesta Kouvolassa rekrytointitapahtuman, joka kokoaa toimijat eri aloilta esittelemään työpaikkatarjontaansa. Track Yourself -tapahtuman pääpaino on kesätyöpaikkarekrytoinnissa, mutta myös pidempiaikaisia työpaikkoja ja työharjoittelupaikkoja on tarjolla.

-Yrityksissä on tarvetta eri alojen osaamiselle. Yritysten työpaikkatarjonta ja työllistymismahdollisuudet on hyvä saada näytille, ja sitä kautta syntyy myös opiskelijoille työpaikkoja, sanoo Xamkin Varikko-hankkeen projektiasiantuntija Jonne Holmén ja jatkaa: – Vaikka tapahtuman teemana on logistiikka- ja rautatieala, tarjolla on erilaisia ja eri osaamista vaativia tehtäviä.  Niitä löytyy muun muassa ohjelmoinnista ja tietotekniikasta, suunnittelusta, automaation ja sähkön parista, tietohallinnosta, projektinhallinnasta, liiketaloudesta ja huolinnasta.

Markkinointijohtaja Anu Kujansuu edustaa Track Yourself -tapahtumassa Kouvola Cargo Handling Oy:tä sekä Oy TransPeltola Ltd:tä. – Haluamme kasvattaa tunnettuuttamme työnantajina ja aktiivisina logistiikkasektorin kehittäjinä. Tarjoamme opiskelijoille opinnäytetyön aiheita sekä mahdollisuuksia kesätöihin, kertoo Kujansuu.

Rekrytointitapahtuma saattaa työnantajat ja opiskelijat yhteen 20.2.

Track Yourself -rekrytointitapahtuma järjestetään Xamkin Kouvolan kampuksen Pajagalleriassa tiistaina 20.2.2018 klo 13.00 – 15.30. Osoite: Paraatikenttä 7, 45100 Kouvola. Tilaisuus on maksuton ja avoin kaikille.Median edustajat ovat tervetulleita tapahtumaan jututtamaan yrityksiä, opiskelijoita ja alan kehittäjiä.
Tarkempi ohjelma ja näytteilleasettajat löytyvät osoitteesta:

Rautatielogistiikan kehittäminen toiminnan ytimenä

Track Yourself -tapahtuman järjestää Xamkin Varikko-hanke. Varikko toteuttaa työelämälähtöisiä projekteja rautatielogistiikan kehittämisen ympärillä. Osaamisen ja yhteistyön vahvistamiseksi toteutetaan tietoiskuja, seminaareja, työpajoja sekä pidempikestoisia kehitysprojekteja yritysten tarpeiden ja ideoiden pohjalta. Varikon oppimisympäristö tarjoaa kanavan ammattikorkeakouluopiskelijoiden ja rautatiealan toimijoiden yhteistyölle.

Hanketta rahoittaa Kymenlaakson liitto Euroopan aluekehitysrahastosta, Kouvola Innovation Oy ja Kouvolan Rautatie- ja Aikuiskoulutus Oy.

projektiasiantuntija Jonne Holmén, Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 044 702 8403, jonne.holmen@xamk.fi

projektipäällikkö Tuomo Kettula, Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 044 702 8402, tuomo.kettula@xamk.fi