Koronavirus koettelee erityisesti matkailusektoria. Yritykset painivat rahallisten haasteiden kanssa, kun asiakkaat ovat peruneet matkojaan kuukausiksi eteenpäin. Varsinkin monelle pienelle yritykselle tilanne näyttää vaikealta.

Nyt kannattaa suunnata katseet myös tulevaisuuteen ja pohtia paitsi haasteita, myös mahdollisuuksia. Perjantaina 3.4.2020 järjestettävässä ”Miltä matkailu näyttää koronan jälkeen?” -webinaarissa mietitään, millaisia vaikutuksia koronaepidemialla on ollut, miten se vaikuttaa Suomen matkailumarkkinointiin ja miten tilanteeseen voisi vastata.

Ohjelmassa Itä-Suomen yliopiston tutkimuspäällikkö Juho Pesonen esittelee tekemäänsä kartoitusta koronaviruksen vaikutuksista, minkä jälkeen Visit Finlandin kehitysjohtaja Kristiina Hietasaari kertoo koronan vaikutuksista Suomen matkailumarkkinointiin nyt ja tulevaisuudessa. Lopuksi esitellään muutama esimerkki yrityksistä, jotka ovat ennakkoluulottomasti tarttuneet koronaviruksen asettamiin haasteisiin.

Tilaisuuden järjestävät Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun Kymenlaakson matkailun digiloikka -hanke ja Visit Savonlinna. Tilaisuus on täysin virtuaalinen ja maksuton. Tilaisuuteen on ilmoittautunut noin 300 osallistujaa.

Tarkempi ohjelma ja linkki ilmoittautumiseen:
https://us04web.zoom.us/meeting/register/uJUpde2gpj0vX_t1E9EMvQEfgAD6WPsfsg?_ga=2.258859146.1042498251.1585050184-343617477.1585050184&fbclid=IwAR12O3IJcws2AUlJCDP4lLxN0jz8jdzv_IOUldr7VABEs5VYgSXT2WcpmLA

Tapahtumaa rahoittavat Kymenlaakson liitto ja Uudenmaan liitto Euroopan aluekehitysrahastosta.

Lisätietoja:

Tutkimuspäällikkö Johanna Heinonen, Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
johanna.heinonen@xamk.fi, p. 044 702 8326

Jaa sivu