Poikkeusoloissa eli 28.3. saakka kaikkien kampusten pääovet ovat avoinna arkisin klo 8-16, kaikki muut ovet ovat suljettuina.

Xamkin koronaohjetta päivitetään tästä päivästä alkaen vain xamk.fi-sivustolle, ei enää intraneteihin. Ohjeesta on tehty sinne ulkoasultaan ja jaottelultaan selkeämpi versio.  Yhteen paikkaan keskitetty koronaohje helpottaa ohjeen päivittäjien työtä ja vähentää virhemahdollisuuksia. Englanninkielisen ohjeen osalta sama muutos tehdään loppuviikolla.  Muistattehan kaikkien opetuksen ohjeiden koskevan myös jatkuvaa oppimista eli avointa amkia ja täydennyskoulutusta.​

Verkkosivuilla sijaitsevan ohjeen lisäksi henkilöstölle on omia lisäohjeita intranetissä.

Xamkin ravintolat palvelevat poikkeusoloissa 11.-28.3.2021

Xamkin opiskelijaravintoloista pääosa muutetaan henkilöstöravintoloiksi* poikkeusolojen ajaksi 11.3. alkaen. Ne ovat siis avoinna ainoastaan Xamkin opiskelijoille ja henkilöstölle. Take away –myynti on sallittua myös muille asiakkaille.

Kaikista ravintoloista voi edelleen ostaa lounasta ja kahvilapalveluita myös mukaan. Take away -myynnin osalta ohjeistuksena on, että tuotteet nautitaan muissa kuin kampusten aula- ja käytävätiloissa. Henkilökunta voi nauttia take away -tuotteita taukohuonetiloissa.

Xamkin ravintoloiden ruokatarjonta ja aukioloajat päivittyvät www.xamkravintolat.fi -sivuille.

Xamkin ravintolat palvelevat seuraavasti 11.28.3.2021:

Kotkan kampus
Ravintola Junnu toimii Xamkin henkilöstöravintolana ja take away -myynti jatkuu arkisin klo 7.45-14.30

Kouvolan kampus
Ravintola Paja toimii Xamkin henkilöstöravintolana ja take away -myynti jatkuu arkisin klo 8.30-14.30

Mikkelin kampus
Ravintola Kasarmina  toimii Xamkin ja Urpolan koulun henkilöstöravintolana ja take away -myynti jatkuu arkisin klo 8.30-14.30

Ravintola DeXi – kiinni ko. ajalla

Ravintola Talli – Take away -myyntiä lounas- ja kahvila-asiakkaille arkisin klo 9-15

Ravintola Stadiumi – Take away -myyntiä lounas- ja kahvila-asiakkaille arkisin klo 9-15

Savonlinnan kampus
Ravintola Kaari Toimii Xamkin henkilöstöravintolana ja take away -myynti jatkuu arkisin klo 7.45-14.30

*Eduskunta on hyväksynyt hallituksen esityksen, jolla ravintolat ja muut ravitsemisalan yritykset suljetaan asiakkailta väliaikaisesti 9.3.-28.3.2021. Ravintolat ja kahvilat voivat sulun aikana myydä noutoannoksina ruokaa ja juomaa asiakkaille. Sulku ei koske henkilöstöravintoloita, jotka eivät ole avoinna yleisölle, vaan suljetulle asiakaspiirille.