Yhteistyön tavoitteena on tarjota Xamkin opiskelijoille Nuorkauppakamarien johtamisvalmennuksia ja mahdollisuuden osallistua Johtajuus –viikon webinaareihin sekä SNKK:n yleisiin koulutuspäiviin. Lisäksi nuorkauppakamarilaiset jakavat uratarinoitaan Xamkin opiskelijoille. Nuorkauppakamari tarjoaa  opiskelijoille väylän löytää sopivia opinnäytetöitä ja harjoittelupaikkoja.

Päivä johtajana -projekti järjestetään eri puolella Suomea

Nuorkauppakamarit järjestävät yhteiskuntavastuullisen Päivä Johtajana -projektin, jossa yritysten ja muiden organisaatioiden johtajat ja päälliköt ottavat yhden tai useamman 16-24 -vuotiaan nuoren tutustumaan työtehtäviinsä työpäivän ajaksi. Nuoret oppivat, mitä johtaminen on käytännön tasolla. Lisäksi tavoitteena on antaa nuorille näkökulmia omiin ura- ja koulutussuunnitelmiin sekä työelämään ja samalla edistää nuorten työelämätaitoja ja lisätä tärkeitä verkostoja. Vuonna 2023 projekti toteutetaan jo kymmenettä kertaa. Xamkin opiskelijoilla on myös mahdollisuus osallistua Päivä johtajana -projektiin.

”Suomen nuorkauppakamarit (SNKK) tarjoaa Xamkille aktiivisten ja itsensä kehittämisestä kiinnostuneiden nuorten johtajien ja asiantuntijoiden verkoston. Xamk voi puolestaan tarjota nuorkauppakamarilaisille jatkokoulutusmahdollisuuksia ja kehittämisprojekteja niin opiskelijoidemme kuin eri alojen asiantuntijoiden kanssa.  Päivä Johtajana -projekti on hieno mahdollisuus tarjota 2. asteen opiskelijoille tavan tutustua johtajan työhön käytännössä.” kertoo viestintä- ja markkinointipäällikkö Tiivi Pukkila-Nupponen.

“Yhteistyö Xamkin kanssa vie projektin uudelle tasolla. Olemme todella innoissamme, että pääsemme tuomaan verkostomme osaamista ja näkemystä Xamkin opiskelijoille. Tämä mahdollistaa myös Päivä johtajana -projektin näkyvyyden ja tunnettavuuden kasvattamisen aivan uudella tavalla.” iloitsee projektipäällikkö Outi Laitinen.

viestintä- ja markkinointipäällikkö Tiivi Pukkila-Nupponen
​​​​​​​tiivi.pukkila-nupponen@xamk.fi, 040 521 1809

***

Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Xamk on vastuullisen hyvinvoinnin, teknologian ja luovan talouden korkeakoulu. Koulutamme osaavaa työvoimaa tulevaisuuden tarpeisiin, edistämme yrittäjyyttä, kansainvälisyyttä sekä elinkeinoelämää uudistavia ratkaisuja. Meillä opiskelee noin 11 500 tutkinto-opiskelijaa ja työskentelee yli 900 asiantuntijaa, neljällä eri kampuksella: Kotka, Kouvola, Mikkeli ja Savonlinna.

Nuorkauppakamari (ruotsiksi juniorhandelskammare) on kansainvälinen, alle 40-vuotiaiden, aktiivisten, itsensä ja yhteisönsä kehittämisestä kiinnostuneiden nuorten aikuisten harrastus. Nuorkauppakamari, eli Junior Chamber International (JCI), on kansainvälistä toimintaa, joka toimii sadassa eri maassa. Suomen Nuorkauppakamarit ry on perustettu vuonna 1957, ja tällä hetkellä Suomessa varsinaisia jäseniä on n. 2500. Yhdessä kunniajäsenten, koejäsenten ja senaattoreiden kanssa, muodostamme n. 5000 nuorkauppakamarilaisen aktiivisen verkoston.