Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu järjestää yleisöluentosarjan Venäjä tänään ja huomenna, jossa kuullaan puheenvuoroja suomalaisen yhteiskunnan näkyvillä paikolla toimivilta henkilöiltä, joilla on joku ammatillinen suhde tai näkemys Venäjään. Luentoja järjestetään neljä vuoden 2017 aikana, jokainen eri kampuksella. Ensimmäinen luento pidettiin Mikkelin kampuksella helmikuun lopussa.

Seuraava luento järjestetään Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun Kotkan kampuksella maanantaina 15.5.2017 klo 13-15. Luennoitsijaksi saapuu Suomen pankin pääjohtaja Erkki Liikanen. Hänen luentonsa teema on Venäjä maailmantalouden muutoksessa.

Erkki Liikanen on toiminut Suomen pankin pääjohtajana vuodesta 2004. Hän on koulutukseltaan valtiotieteen maisteri. Aiemmin hän on toiminut EU:n komissaarina, suurlähettiläänä ja valtiovarainministerinä. Hän on myös yksi Euroopan keskuspankin neuvoston pitkäaikaisemmista jäsenistä.

Luento järjestetään Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun Kotkan kampuksella, Pääskysentie 1, auditorio A1004. Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton.

Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu (Xamk) on aloittanut toimintansa 1.1.2017, kun Kymenlaakson ja Mikkelin ammattikorkeakoulut yhdistyivät. Ammattikorkeakoulu profiloituu kestävän hyvinvoinnin ja teknologian sekä Venäjä-osaamisen korkeakouluna.

Ammattikorkeakoulu kehittää ja lisää opiskelijoiden, henkilökunnan ja maakuntien asukkaiden ja elinkeinoelämän Venäjä-osaamista mm. tarjoamalla asiantuntijaluentoja.

Lisätietoja: vararehtori Mirja Toikka, puh. 044 702 8372