Xamkin vuoden julkaisu valitaan nyt kolmatta kertaa. Raadin valinnan lisäksi yeisö voi äänestää omaa suosikkiaan ehdokkaiden joukosta. Voittajan julkistamistilaisuudessa kuullaan Vaikuttavuussäätiön toimitusjohtaja, dosentti Petro Poutasta.

Kuvituskuva kirjoista.Xamkin julkaisusarjoissa ilmestyy vuosittain kymmeniä kiinnostavia, yllättäviä ja ajatuksia herättäviä julkaisuja ajankohtaisista ja alueellisesti tärkeistä aiheista. Xamkin julkaisuryhmä on valinnut viime vuonna julkaisusarjoissa ilmestyneistä julkaisuista ehdokkaat vuoden 2021 julkaisuksi.

Yleisö voi äänestää kuudesta ehdokkaasta omaa suosikkiaan. Äänestys on auki 11.3.–23.3.2022, ja yhteystiedot jättäneiden äänestäneiden kesken arvotaan palkinto. Arvonnan voittaja voi valita palkinnokseen joko Xamk-hupparin tai 50 euron arvoisen kirjalahjakortin.

Julkaisuryhmä valitsee ehdokkaiden joukosta myös oman valintansa. Julkaisuryhmä painottaa valinnassaan julkaisun yhteiskunnallista ja/tai alueellista vaikuttavuutta, asiantuntijuuden tasoa, ajankohtaisuutta ja sovellettavuutta.

Voittajat julkistetaan 6.4.2022 klo 12.00 Xamkin vuoden julkaisu 2021 -tapahtumassa. Lisäksi tuolloin palkitaan myös muita ansioituneita julkaisuja kunniakirjoin.

Vaikuttavuussäätiön toimitusjohtaja, dosentti Petro Poutanen pohtii avauspuheenvuorossaan, miten julkaisuilla luodaan ja edistetään vaikuttavuutta. Luvassa on myös ajatuksia herättävä paneelikeskustelu.

Tapahtuma järjestetään Teamsissa, ja mukaan pääsee tästä linkistä: Liity tapahtumaan napsauttamalla tästä

Toivotamme kaikki kiinnostuneet mukaan julkistamistilaisuuteen!

Lisätietoa Xamkin vuoden julkaisu -kilpailusta, tämän vuoden ehdokkaiden esittelyt ja äänestysohjeet löytyy kilpailun verkkosivulta https://www.xamk.fi/vuodenjulkaisu

Lisätietoja antaa mielellään myös tieto- ja julkaisupalvelujen päällikkö Pekka Uotila, pekka.uotila@xamk.fi, 050 312 5087