Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Xamkista valmistuu 25. toukokuuta yhteensä 359 uutta osaajaa työelämään. Heistä 308 on suorittanut ammattikorkeakoulututkinnon ja 51 ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon. Valmistuvista on Kouvolan kampukselta 102, Kotkan kampukselta 92, Mikkelin kampukselta 129 ja Savonlinnan kampukselta 36.

Kevään 2022 aikana Xamkista valmistui kaikkiaan 701 opiskelijaa ja koko vuoden aikana valmistuu lähes 2000 opiskelijaa, joista yli 300 ylempään ammattikorkeakoulututkintoon.

“Onnittelemme jokaista valmistunutta. Takana on suuri, monivuotinen urakka. Näinä epävakaina aikoina tutkinto on erityisen arvokas varmistamaan työpaikkaa ja uralla etenemistä. Onnittelemme myös maakuntiamme ja sen toimijoita, sillä jo vuosien ajan reilusti yli puolet maakuntiimme työllistyneistä uusista korkeakoulutetuista on tullut meiltä Xamkista“, kertoo rehtori Heikki Saastamoinen.

Kaikille avoimet juhlat verkossa keskiviikkona 25. toukokuuta

Tänään valmistuvia sekä kaikkia kevään aikana valmistuneita juhlitaan virtuaalisesti eli verkkovälitteisesti ke 25.5. kello 13 alkaen osoitteessa https://live.xamk.fi/ Lähetys on avoin kaikille katsojille.

Terveisiä ja onnitteluja voi lähettää juhlalähetyksen ajan chatin kautta. Juhlasivulla myös julkaistaan valmistuvien nimet sekä stipendin saajat.

Virtuaalisen valmistumisjuhlan juontaa Suvi Koivusalo, musiikkiesityksistä vastaa ANI, dj. Aleksanteri Hulkko ja kitaristi Karri Kiuru. Työelämän terveiset juhlaan tuo toimitusjohtaja Simo Pylkkänen Andritz Savonlinna Works Oy:stä.

Studiossa paikalla ovat myös Savonlinnan kampukselta rakennustekniikan insinööriksi valmistuva Kare Kosonen ja Mikkelin kampukselta Bachelor of Environmental Engineering -tutkintoon valmistuva Suman Khadka sekä tietenkin rehtori Heikki Saastamoinen. Lisäksi juhlaan osallistuvat Kotkan kampukselta merikapteeniksi valmistuva Hermanni Lukkarila sekä Kouvolan kampukselta tradenomiksi valmistuva Johanna Viinikka, jotka pitävät puheenvuoronsa etäyhteydellä.

Juhlalähetyksestä tehdään tallenne, joten tunnelmiin voi palata vielä juhlapäivän jälkeen. Lähetys on nähtävissä musiikkiesitysten kera 29. toukokuuta saakka, ja sen jälkeen vielä 5. kesäkuuta saakka. Lähetyksen tuotannosta vastaa Xamkin oma mediatuotantoyhtiö Darcmedia.

Toukokuussa yhteensä 359 valmistujaa kahdeksalta eri alalta

Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulusta valmistuu keskiviikkona 25.5. yhteensä 359 opiskelijaa. Ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneita heistä on 308, joista metsätalousinsinöörejä (AMK) 7, artenomeja (AMK) 7, muotoilijoita (AMK) 38, merikapteeneja (AMK) 2, yhteisöpedagogeja (AMK) 8, restonomeja (AMK) 10, ensihoitajia (AMK) 3, naprapaatteja (AMK) 19, geronomeja (AMK) 4, fysioterapeutteja (AMK) 11, sairaanhoitajia (AMK) 29, terveydenhoitajia (AMK) 2, sosionomeja (AMK) 21, insinöörejä (AMK) 68 ja tradenomeja (AMK) 79.

Valmistuvista on ylemmän amk-tutkinnon suorittaneita kaikkiaan 51, joista yhteisöpedagogeja (ylempi AMK) 3, metsätalousinsinöörejä (ylempi AMK) 2, restonomeja (ylempi AMK) 3, ensihoitajia (ylempi AMK) 3, sairaanhoitajia (ylempi AMK) 9, terveydenhoitajia (ylempi AMK) 1, sosionomeja (ylempi AMK) 7, insinöörejä (ylempi AMK) 10 ja tradenomeja (ylempi AMK) 13.

Valmistuneet ja stipendien saajat

Valmistuneiden nimet löydät tästä erillisestä tiedotteesta.

Stipendien saaajat löydät tästä erillisestä tiedotteesta.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Riikka Harmaala, viestintäsuunnittelija