Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu järjestää tiistaina 19.2. Kouvolassa rekrytointitapahtuman, joka kokoaa toimijat eri aloilta esittelemään työpaikkatarjontaansa. Track Yourself -tapahtuman pääpaino on kesätyöpaikkarekrytoinnissa, mutta myös pidempiaikaisia työpaikkoja ja työharjoittelupaikkoja on tarjolla. Tarkoituksena on helpottaa yrityksiä ja opiskelijoita löytämään toisensa.

Vaikka tapahtuman teemana on logistiikka- ja rautatieala, tarjolla on erilaisia ja eri osaamista vaativia tehtäviä. Niitä löytyy muun muassa ohjelmoinnista ja tietotekniikasta, suunnittelusta, automaation ja sähkön parista, tietohallinnosta, projektinhallinnasta ja liiketaloudesta.

Yritysten tavoitteena rekrytoida ja tehdä nimeä tunnetuksi

– Haluamme tukea opiskelijoiden mahdollisuuksia työllistyä Kouvolan alueella. Olemmekin kutsuneet paikallisia yrityksiä rekrytointitapahtumaan kertomaan heillä avoinna olevista harjoittelu- ja työpaikoista. Tavoitteena on tehdä tapahtumasta jokavuotinen, kertoo Xamkin tutkimuspäällikkö Tiina Poikolainen.

Yksi mukana olevista yrityksistä on NRC Group Finland. Siiri Fagerlund edustaa yritystä tapahtumassa.
– Lähdemme tapahtumaan innolla tapaamaan tulevaisuuden tekijöitä ja kertomaan rautatie- ja raitioteiden ilosanomaa. Odotamme erityisesti kohtaamisia potentiaalisten kesätyöntekijöiden kanssa. Yhdistimme voimamme vuoden alussa norjalaisen NRC Groupin kanssa, joten uusi yritysnimemme ei välttämättä ole opiskelijoille tuttu. Panostamme jatkuvasti ja vahvasti opiskelijoihin, sillä heillä on tunnetusti alan tuorein näkemys ja osaaminen, kertoo Fagerlund.
– Tällaiset tapahtumat tuovat meille tärkeää näkyvyyttä ja mahdollisuuksia opiskelijoiden keskuudessa etenkin nyt, kun pyrimme rekrytoimaan vuoden alussa noin 70 uutta osaajaa sekä kesätöihin että vakituisiin tehtäviin.

Track Yourself -tapahtuma järjestetään Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun Kouvolan kampuksella Pajagalleriassa 19.2. kello 13.00-15.30. Osoite: Paraatikenttä 7, 45100 Kouvola. Tilaisuus on maksuton ja avoin kaikille.

Tapahtuman ohjelma: Track_Yourself_aikataulu.

Tiina Poikolainen