Xamkin vaalipaneeleissa keskustellaan ajankohtaisista korkeakoulupoliittisista teemoista. Tervetuloa seuraamaan paneeleja paikan päälle Mikkelin kampuksen Mikpolisaliin 14.3. ja Kouvolan kampuksen PajaGalleriaan 21.3. klo 15.30 alkaen. Paneelia voi seurata myös netin välityksellä. Paneelit järjestetään yhteistyössä opiskelijakunta Kaakon kanssa.

Vaalipaneelin aiheina on ajankohtaisia korkeakoulupoliittisia teemoja, kuten osaamistason nosto Suomessa, maisteri-nimikkeen käyttöönotto ammattikorkeakouluissa sekä hoitoalan ja varhaiskasvatuksen työvoimapula. Opiskelijakunta Kaakko haastaa eduskuntavaaliehdokkaat pohtimaan opiskelijoiden hyvinvointia, osallisuutta päätöksenteossa sekä taloudellista toimeentuloa.

Vaalipaneeliin on kutsuttu suurimpien puolueiden ehdokkaita. Mikkelin paneeliin on kutsuttu ehdokkaita Etelä-Savosta ja Kouvolan paneeliin Kymenlaaksosta.

Vaalipaneelit alustaa rehtori, toimitusjohtaja Heikki Saastamoinen ja paneelit juontavat viestintä- ja markkinointipäällikkö Tiivi Pukkila-Nupponen ja päällikkö Pekka Pulkkinen.

Mikkelin vaalipaneelin osallistujat:

• Veli Liikanen, Vihr.
  • Jaana Strandman, PS
  • Oskari Valtola, Kok.
  • Anna-Kristiina Mikkonen, SDP
  • Jouni Koskela, KD
  • Sanna-Maarit Niemelä, Vas.
  • Laura Hämäläinen, Kesk.

Kouvolan vaalipaneelin osallistujat:

• Katja Andrejev, Vihr.
  • Juho Eerola, PS
  • Ville Kaunisto, Kok.
  • Sirpa Paatero, SDP
  • Susanna Rasimus, KD
  • Antti Hyyryläinen, Vas.
  • Riikka Turunen, Kesk.
  • Timo Toivonen, Liik.

Seuraa suoraa lähetystä Mikkelin vaalipaneelista 14.3. klo 15.30 alkaen tästä linkistä.

Seuraa suoraa lähetystä Kouvolan vaalipaneelista 21.3. klo 15.30 alkaen tästä linkistä.

Tilaisuuden tallenne on katsottavissa samalla linkillä tapahtuman jälkeen.

Tiivi Pukkila-Nupponen, viestintä- ja markkinointipäällikkö, Xamk, 040 521 1809, tiivi.pukkila-nupponen@xamk.fi

Terppa Kuismin, 2. varapuheenjohtaja, opiskelijakunta Kaakko, 040 412 0659, terppa.kuismin@opiskelijakuntakaakko.fi