Vuosittainen TKI-Kärjet-kilpailu on käynnistynyt. Kilpailun järjestäjänä toimii ammattikorkeakoulujen TKI-johdon verkosto. Kärjet-kilpailu etsii ja tuo esiin parhaita ammattikorkeakoulujen TKI-hankkeita. Vuoden 2020 kilpailussa haetaan parhaita esimerkkejä yritysten kanssa tehdystä yhteistyöstä. Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Xamk on mukana kahdella hankkeella, jotka ovat Digiverstas sekä JOKO – Johtajuuden uudet suunnat -hanke.

Digiverstaassa on edistetty startup-yrittäjyyttä sekä digitaalisuutta yhdessä yritysten ja muiden toimijoiden kanssa Kymenlaaksossa. JOKO-hankkeessa on kehitetty yritysten tarpeisiin johtamiskoulutuksia ja -valmennuksia, joilla eteläsavolaiset yritykset voivat vahvistaa kilpailukykyään ja reagoida paremmin työelämän muutoksiin.

Kilpailun voittaja ratkaistaan kaikille avoimella yleisöäänestyksellä YouTubessa. Äänestäminen tapahtuu painamalla yläpeukku-painiketta videon alla. Äänestys sulkeutuu keskiviikkona 2.12. ja voittaja julkistetaan Avoimen tieteen syyspäivät -tapahtumassa 7.12.

Xamk voitti edellisen, vuonna 2019 järjestetyn TKI-Kärjet kilpailun Kotka-Kouvola -yhteysvälin kehittäminen -hankkeellaan.

Linkit Xamkin videoihin:

Digiverstas: https://youtu.be/cOFAZJ0rTXU