Xamk avaa avoimen ammattikorkeakoulun englanninkieliset koulutukset maksuttomina ukrainalaisille, jotka ovat paenneet sotatoimia kotimaassaan ja saapuneet Suomeen.

Xamkin avoin AMK, Xamk Pulse, lahjoittaa 175 euron arvoisia lahjakortteja avoimen AMK:n opintoihin. Lahjakortilla voi lunastaa lukukausimaksun, joka oikeuttaa valitsemaan 50 opintopisteen verran opintoja.

• Haluamme tukea ja osoittaa solidaarisuuttamme tarjoamalla sotaa paenneille ukrainalaisille mahdollisuuden lyhytkestoiseen korkeakouluopiskeluun, kertoo varatoimitusjohtaja, vararehtori Mirja Toikka. Toivomme, että avoimen AMK:n koulutukset edistävät sopeutumista suomalaiseen yhteiskuntaan, antavat valmiuksia mahdolliseen jatko-opiskeluun tai työllistymiseen ja luovat toivoa uudesta alusta Ukrainassa tai Suomessa.

Englanninkielisestä koulutustarjonnasta voi valita esimerkiksi kieliopintoja, liiketalouden opintoja tai sosiaali- ja terveysalan opintoja. Opinnot toteutetaan kokonaan verkossa ja useimmissa on mahdollisuus edetä oman aikataulun mukaisesti itsenäisesti opiskellen. Osan opinnoista pääsee aloittamaan heti ilmoittautumisen jälkeen.

Opiskelijalla tulee olla hyvä englannin kielen taito. Opinnot on tarkoitettu kaikille iästä tai koulutustaustasta riippumatta. Maksuttomiin opintoihin ovat oikeutettuja myös muut Suomessa asuvat ukrainalaiset, jotka ovat saapuneet maahan ennen sotaa.

Xamk Pulse avoimen AMK:n opinnot löytyvät osoitteesta www.xamk.fi/openstudies. Tarkemmat ohjeet opiskelusta ja ilmoittautumisesta saa sähköpostitse laittamalla viestiä openstudies@xamk.fi. Opinnot tulisi aloittaa 28.3. –31.12.2022 välisenä aikana.

Lisätietoja antavat
Maria Marquez