Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Xamk järjestää kaikki neljä kampustaan (Savonlinna, Mikkeli, Kouvola, Kotka) yhdistävät valmistumisjuhlat virtuaalisena live-lähetyksenä maanantaina 20. joulukuuta. Musiikkivieraana juhlassa on Voice of Finland -ohjelmasta ja Uuden Musiikin Kilpailusta tuttu Aksel Kankaanranta. Juhlan juontaa Suvi Koivusalo.

Juhlan aloittaa rehtori Heikki Saastamoisen puhe, ja puheenvuoroja pitävät myös eri aloilta valmistuvat opiskelijat. Työelämän terveiset juhlaan tuo ohjelmistorobotiikka- ja tekoälyliiketoiminnan johtaja Matias Tiala Staria Oy:stä. Juhlassa julkistetaan myös Xamkin Vuoden alumni 2021.

Kaikelle yleisölle avoin lähetys verkossa alkaa juhlapäivänä klo 13.00, kesto on noin 45 minuuttia. Verkossa on myös nähtävillä valmistuvien ja stipendin saajien nimet sekä valmistuvien juhlatunnelmia sosiaalisesta mediasta poimittuna. Valmistuville voi lähettää terveisiä ja onnitteluita ennen lähetystä ja lähetyksen aikana. Lisätiedot juhlasta ovat osoitteessa https://www.xamk.fi/valmistumisjuhlat/ Lähetyksestä tulee myös tallenne.