Xamkin valmistumisjuhlat järjestetään virtuaalisena eli verkkovälitteisesti perjantaina 18. joulukuuta. Virtuaalisen valmistumisjuhlan juontaa kansainvälinen esiintyjä Suvi Koivusalo ja musiikkiesityksistä vastaa suomenkielistä popmusiikkia soittava Younghearted. Tervetulopuheen pitää Xamkin rehtori Heikki Saastamoinen. Terveisiä työelämästä tuo puolestaan Etelä-Savon yrittäjien aluejohtaja Niina Kuuva. Juhlassa palkitaan myös Xamkin Vuoden alumni 2020.

Suora lähetys Xamkin verkkosivuilla alkaa juhlapäivänä klo 13.00 ja se on avoin kaikille katsojille. Sivuilla on myös nähtävillä valmistuvien nimet sekä valmistuvien juhlatunnelmia sosiaalisesta mediasta poimittuna. Valmistuvien opiskelijoiden läheiset voivat lähettää ennakkoon onnitteluterveisiä sivuilla olevalla lomakkeella.

Juhlalähetyksestä tulee myös tallenne, joten tunnelmiin voi palata vielä juhlapäivän jälkeenkin. Lähetyksen tuotannosta vastaa Xamkin oma mediatuotantoyhtiö Darcmedia.
Xamkista valmistuu 18.12. yhteensä lähes 290 opiskelijaa. Lisäksi nyt juhlistetaan kaikkia viime toukokuun jälkeen valmistuneita.

Tavallisesti Xamkin valmistumisjuhlia vietetään kampuspaikkakunnilla aina toukokuussa ja joulukuussa, mutta tänä vuonna, kun suuria tilaisuuksia ei voida koronaepidemian vuoksi järjestää, juhlat on pidetty verkossa ja koko Xamkin yhteisinä.

Lisätietoja: viestintäsuunnittelija Heli Kauppinen, 0408423413, etunimi.sukunimi@xamk.fi