Tänään valmistuu yhteensä 261 uutta osaajaa työelämään Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulusta. Heistä 218 on suorittanut ammattikorkeakoulututkinnon ja 43 ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon. Valmistuvista on Kouvolan kampukselta 73, Kotkan kampukselta 60, Mikkelin kampukselta 107 ja Savonlinnan kampukselta 21.

Vuoden 2021 aikana Xamkista valmistuu yhteensä arviolta 1902 opiskelijaa. Viimeinen valmistumispäivä on 31.12.

– Tämä on kaikkien aikojen korkein yhden vuoden tutkintomäärä Xamkin historiassa. Vuonna 2021 meiltä valmistuu erityisen paljon, yli 800, ammattilaista hyvinvoinnin koulutusalalta, rehtori Heikki Saastamoinen iloitsee.
– Olemme ylpeitä joka ainoasta valmistuneesta opiskelijoista kaikilta aloilta ja nyt myös tästä kokonaisuutena korkeasta määrästä sekä merkittävästä panoksesta, jonka olemme voineet antaa raskaan kuorman alla työskentelevän sosiaali- ja terveysalan huutavan työntekijäpulan helpottamiseksi.

Kaikille avoimet juhlat verkossa

Tänään valmistuvia sekä kaikkia viime toukokuun juhlien jälkeen valmistuneita juhlitaan virtuaalisesti eli verkkovälitteisesti kello 13 alkaen osoitteessa https://www.xamk.fi/virtualgraduation/. Lähetys on avoin kaikille katsojille.

Terveisiä ja onnitteluja voi lähettää juhlalähetyksen ajan chatin kautta. Juhlasivulla myös julkaistaan valmistuvien nimet sekä stipendin saajat.

Virtuaalisen valmistumisjuhlan juontaa kansainvälinen esiintyjä Suvi Koivusalo ja musiikkiesityksistä vastaa Uuden Musiikin Kilpailusta tuttu Aksel Kankaanranta. Työelämän terveiset juhlaan tuo ohjelmistorobotiikka- ja tekoälyliiketoiminnan johtaja Matias Tiala Staria Oy:stä

Studiossa paikalla ovat Mikkelin kampukselta yhteisöpedagogiksi valmistuva Julius Piiroinen ja Kouvolan kampukselta tradenomiksi valmistuva Quynh Anh Vu sekä tietysti rehtori Heikki Saastamoinen. Lisäksi juhlaan osallistuvat etäyhteydellä Kotkan kampukselta energiatekniikan insinööriksi valmistuva Kerkko Laitila ja Savonlinnan kampukselta terveydenhoitaja YAMK -tutkinnon suorittanut Heini Kortesluoma.
Juhlassa julkaistaan myös, kuka on Xamkin Vuoden alumni 2021.

Juhlalähetyksestä tehdään myös tallenne, joten tunnelmiin voi palata vielä juhlapäivän jälkeenkin. Lähetys on nähtävissä musiikkiesitysten kera 23. joulukuuta saakka. Lähetyksen tuotannosta vastaa Xamkin oma mediatuotantoyhtiö Darcmedia.

Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulusta valmistuu maanantaina 20.12. yhteensä 261 opiskelijaa. Valmistuvista on yhteisöpedagogeja (ylempi AMK) 6, muotoilijoita (ylempi AMK) 6, insinöörejä (ylempi AMK) 6, fysioterapeutteja (ylempi AMK) 1, sairaanhoitajia (ylempi AMK) 8, sosionomeja (ylempi AMK) 2, terveydenhoitajia (ylempi AMK) 5, tradenomeja (ylempi AMK) 9, metsätalousinsinöörejä (AMK) 4, artenomeja (AMK) 1, muotoilijoita (AMK) 12, merikapteeneja (AMK) 5, yhteisöpedagogeja (AMK) 17, restonomeja (AMK) 7, geronomeja (AMK) 12, fysioterapeutteja (AMK) 8, sairaanhoitajia (AMK) 24, terveydenhoitajia (AMK) 15, sosionomeja (AMK) 29, tradenomeja (AMK) 57 ja insinöörejä (AMK) 27. Nimilista on julkaistu erillisenä uutisena.