Eri puolilla maailmaa järjestetään ennätysmäärä yrittäjyystapahtumia osana 13.11. – 17.11.2017 vietettävää kansainvälistä yrittäjyysviikkoa, Global Entrepreneuship Week (GEW) -kokonaisuutta. GEW Yrittäjyysviikon aikana Xamkin kampuksilla järjestetään päivittäin tapahtumia opiskelijoille, yritysten edustajille sekä kaikille yrittäjyydestä kiinnostuneille. Tämän lisäksi opiskelijat osallistuvat erilaisiin yrittäjyys –ja innovaatiotapahtumiin.

Monipuolista ohjelmaa

Viikko alkaa maanantaina puoliltapäivin Dexi Stagella avauksen ja paneelikeskustelun merkeissä. Paneelissa ovat mukana Etelä-Savon Yrittäjien puheenjohtaja Nina Rasola, Mikkeli Entrepreneurship Societyn (MES) toiminnassa mukana oleva Joona Ehrnrooth, yrittäjä Osku Nykänen, Xamkin tki-asiantuntija, yrittäjä Petteri Tiljander sekä YES Etelä-Savon aluepäällikkö Maisa Kantanen.

Tiistaina vietetään digipäivää, jonka aikana tutustutaan digitaalisen palvelumuotoilun saloihin konseptisuunnittelija Janne Gyllingin johdolla. Päivä huipentuu kaikille avoimeen digi-iltaan.

Keskiviikkona yrittäjyysviikko on mukana Mikkeli International Day -tapahtumassa kauppakeskus Stellassa.

Torstaina kuullaan millaista on tulevaisuuden johtaminen ja tutustutaan IBM Watson tekoälyyn metsä- ja ympäristöalalla. Opiskelijoille on myös tarjolla tietoa yrittämisestä Suomessa ja teema jatkuu perjantaina, kun City-lehden omistaja, sarjayrittäjä ja digitaalisen markkinoinnin ammattilainen Ilkka Lavas luennoi opiskelijoille aamupäivällä.

Kouvolassa ja Kotkassa on tarjolla luentoja Xamkin opiskelijoille StartUp Business-hankkeesta.
Varsinaisen GEW Yrittäjyysviikon jälkeen viikon teemaan palataan Mikkelissä mm. luennolla Venäjän liiketoimintamahdollisuuksista, luento järjestetään 22.11.

Koko viikon ohjelma on Xamkin verkkosivuilla!

Median edustajat ovat tervetulleita yrittäjyysviikon tapahtumiin!

Anne Gustafsson-Pesonen
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, Pienyrityskeskus