ESGE-hankkeen avulla tullaan kehittämään alueellista elektronisen urheilun osaamista sekä törmäytetään osaajia ja yrityksiä yhteistyöhön.

Tervetuloa ESGEn sivuille! Täältä löydät tietoa kaikesta, mitä teemme hankkeessa.

Mikä on meidän tavoitteemme?

ESGE-hankkeen tavoitteena on saada tietoon elektronisen urheilun tuomat liiketoimintamahdollisuudet sekä Kymenlaakson valmiudet toteuttaa suuren kokoluokan turnauksia Kymenlaaksossa. Hankkeen aikana rakennamme isojen e-urheiluturnausten järjestämiseen sopivan tapahtumakonseptin, josta järjestetään erilaisia pilotointeja hankkeen edetessä.

Mitä me teemme ja Mihin haluamme ihmisiä mukaan?

Hankkeessa rakennamme kouluttajista, pelaajista, harrastajista, tapahtumajärjestäjistä sekä muista asiantuntijoista ja alasta kiinnostuneista koostuvan alueellisen e-urheiluverkoston. Verkoston jäsenet ovat etulinjassa kuulemassa hankkeen järjestämistä tapahtumista ja tilaisuuksista. Liity mukaan, niin tiedät, mitä e-urheilun saralla tapahtuu Kymenlaaksossa.

ESGE project shortly in English:

Electronic sports (esports) is becoming more and more popular and the possibilities and different forms of esports are developing rapidly. The goal of ESGE – eSports Game Ecosystem –project is to build an ecosystem for esports in Kymenlaakso, that will further develop the gaming cluster, as well as digitalisation, internationalisation and startup-entrepreneurship, in the area.

The project builds a strong network of eSports professionals and organizations in the Kymenlaakso region, discovers possible business opportunities in eSports, and develops the understanding of eSports among the key industry stakeholders. ESGE will bring together the eSports players, businesses, events, education, and the RDI activities of the UAS.

Lisätietoja

Antti Leppilampi
projektipäällikkö
antti.leppilampi@xamk.fi
040 585 5999

Jade Hirvonen
projektityöntekijä
jade.hirvonen@xamk.fi
040 167 6918

LIITY ESGE-VERKOSTOON

JOIN ESGE NETWORK

Faktat

ESGE - eSports Game Ecosystem

01.09.2019 - 30.04.2022

Toteuttajat

Hallinnoija: Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu

Painoalat: Digitaalinen talous

Budjetti

Kokonaisbudjetti: 295 480 €

Xamkin osuus kokonaisbudjetista: 88 644 €

Rahoittaja ja päärahoituslähde: Uudenmaanliitto Euroopan aluekehitysrahastosta

Jaa sivu