ESGE-hankkeen avulla tullaan kehittämään alueellista elektronisen urheilun osaamista sekä törmäytetään osaajia ja yrityksiä yhteistyöhön.

Mikä on meidän tavoitteemme?

ESGE-hankkeen tavoitteena on saada tietoon elektronisen urheilun tuomat liiketoimintamahdollisuudet sekä Kymenlaakson valmiudet toteuttaa suuren kokoluokan turnauksia Kymenlaaksossa. Hankkeen aikana rakennamme isojen e-urheiluturnausten järjestämiseen sopivan tapahtumakonseptin, josta järjestetään erilaisia pilotointeja hankkeen edetessä.

Mitä me teemme ja Mihin haluamme ihmisiä mukaan?

Hankkeessa rakennamme kouluttajista, pelaajista, harrastajista, tapahtumajärjestäjistä sekä muista asiantuntijoista ja alasta kiinnostuneista koostuvan alueellisen e-urheiluverkoston. Verkoston jäsenet ovat etulinjassa kuulemassa hankkeen järjestämistä tapahtumista ja tilaisuuksista. Liity mukaan, niin tiedät, mitä e-urheilun saralla tapahtuu Kymenlaaksossa.

ESGE project shortly in English:

Electronic sports (esports) is becoming more and more popular and the possibilities and different forms of esports are developing rapidly. The goal of ESGE – eSports Game Ecosystem –project is to build an ecosystem for esports in Kymenlaakso, that will further develop the gaming cluster, as well as digitalisation, internationalisation and startup-entrepreneurship, in the area.

The project builds a strong network of eSports professionals and organizations in the Kymenlaakso region, discovers possible business opportunities in eSports, and develops the understanding of eSports among the key industry stakeholders. ESGE will bring together the eSports players, businesses, events, education, and the RDI activities of the UAS.

Lisätietoja

Antti Leppilampi
projektipäällikkö
antti.leppilampi@xamk.fi
040 585 5999

Jade Hirvonen
projektityöntekijä
jade.hirvonen@xamk.fi
040 167 6918

LIITY ESGE-VERKOSTOON

JOIN ESGE NETWORK

TSEKKAA ESGEN YOUTUBE-KANAVA!

Kanavalta löydät mm. tallenteet järjestetyistä online-tilaisuuksista

Mitä hankkeessa tapahtuu?

Tapahtumat

Kiinnostaisiko lähteä mukaan e-urheiluun, mutta et tiedä miten?

Mitä e-urheilu oikein on ja miten yritys voisi siitä hyötyä?

 

Järjestimme pelaamiseen ja e-urheiluun liittyvän online-vanhempainillan, jossa asiantuntijakaarti kertoivst mm. pelaamisen hyödyistä, psyykkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista sekä e-urheilusta yleisesti.

 

 

Turnaukset

ESGE ja TurnausTiimi Kotka ry järjestivät NHL 2020 2 vs 2 -turnauksen Kotkassa 11.12.2019. Turnauksessa mukana oli myös Kotkan Testausasema kertomassa terveys- ja kehonhallintavinkkejä.

Kotkan voittajaksi selviytyi  Graeme-niminen kaksikko. Voittajatiimi pääsee pelaamaan Kouvolan voittajatiimiä vastaan finaalissa.

Kouvolan NHL-turnauksen ja finaalin toteutusajankohta selviää myöhemmin.

 

Ajankohta: 29.4.2020 klo 16:00 alkaen
Pelimuoto: 2 vs. 2 – yksin ilmoittautuneet yhdistetään tiimeiksi

 

Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset ja kyselyt: games@kuuragames.com
Ilmoittautumistiedot: Nimi, pelaajanimi, koulun nimi, mahdollisen tiimikaverin tiedot
Ilmoittautuneille lähetetään lisätietoja turnauksesta sähköpostitse

Huom! Pelin lisenssi pitää omistaa, jotta voit osallistua turnaukseen

 

ESGE ja Gaming Barracks järjestivät KYMI OPEN CS:GO-onlineturnauksen 15.-16.5.2020. Voittajajoukkueelle tiedossa 250e palkinto!

 

 

Valmennukset

Haluaisitko yhdistää yrittäjyyden ja kiinnostuksesi e-urheilua ja pelaamista kohtaan? Mahtavaa! 

Yrityspajat ovat tarkoitettuja henkilöille, joilla on jo yritysidea tai -idean poikanen e-urheiluun liittyen. Työpajat ei siis ole tarkoitettu idean keksimiseen, vaan jo olemassa olevan idean kehittämiseen. Maailmalla vallitsevan tilanteen takia, järjestämme tulevat työpajamme online-toteutuksessa toistaiseksi.

 

Lue lisää ja katso aikataulu täältä

Hankkeen julkaisut

Tutkimusjulkaisut:

 

 

 

Muut julkaisut ja blogit:

READ 1/2020 Assemblyt ummikon silmin

 

Ajankohtaista

Faktat

ESGE - eSports Game Ecosystem

01.09.2019 - 30.04.2022

Toteuttajat

Hallinnoija: Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu

Painoalat: Digitaalinen talous

Budjetti

Kokonaisbudjetti: 295 480 €

Xamkin osuus kokonaisbudjetista: 88 644 €

Rahoittaja ja päärahoituslähde: Uudenmaanliitto Euroopan aluekehitysrahastosta

Jaa sivu