24H SPORTS & CRUISE CHALLENGE 27.3. – 28.3.2018.

Sports & Cruise Challenge haastoi opiskelijat miettimää digitaalisia keinoja katsojien osallistamiseen tapahtumissa ja miten tapahtumista voitaisiin tehdä houkuttelevampia. Haasteena oli kasata tiimi ja luoda idea 24 tunnin aikana. Tapahtumassa mukana olivat Cursorin ja Ekamin yhteishanke Kaivio sekä useat Kymenlaakson urheiluseurat, kuten KTP Basket, KTP Kotka, Kouvot ja Kotkan Titaanit.

Tapahtumaan osallistui 25 opiskelijaa, joista muotoutui 6 tiimiä. Opiskelijoille annettiin ennakkotehtäväksi tutustua ottelutapahtumiin, jotta he saavat käsityksen millaisista tapahtumista on kyse sekä miten tapahtumiin voisi luoda lisäarvoa digitaalisesti.  Nykyään tapahtumissa peli ja lopputulos eivät ole ainut syy mennä katsomaan ottelua paikan päälle. Ilmapiiri ja yhteisöllisyys ovat kasvavassa roolissa ottelutapahtumiin osallistumisessa.

Haasteet jakautuivat kahteen kategoriaan: urheilu ja matkailu. Urheiluhaasteita oli kaksi: Tiimien piti kehittää palvelu, joka parantaa urheilutapahtumien viihtyvyyttä tai asiakaskokemusta tai palvelumalli, joka hyödyntää digitalisuutta lisäten viihtyvyyttä tapahtumissa. Matkailun haasteet jakautuivat myös digitaaliseen palveluun sekä palvelumalliin. Digitaalisen palvelun tai palvelumallin tarkoituksena oli kehittää idea, joka tuo lisäarvoa Kotkan ristelymatkustajille ja siten parantaa kaupungin kuvaa matkailukohteena.

Opiskelijoiden ideat sisälsivät ratkaisuja yhteisöllisyyden lisäämiseen kannustajien tai matkustajien kesken, äänestyksiä sekä yhteyttä pelaajiin. Ideoiden avulla myös palvelujen kehittäminen helpottuisi aktiivisen palautteen keräämisen avulla.

 

Osallistujat saivat 3 opintopistettä, mentorointia, mahdollisuuden kehitttää ongelmanratkaisutaitojaan, kokeilla joogaa sekä kokeilla taitojaan minipeleissä. Mentorointia tapahtumalle tarjosivat muun muasssa paikalliset urheiluseurat, Cursor, Wasa Royals sekä XAMK. Voittajatiimit olivat Game Game sekä Feel Finland.

 

Jaa sivu