HAMINA AR HACKATHON 27.-29.10.2017 Datariina, Kotka. 

Digiverstaan ja Cursorin järjestämän Hamina AR Hackathonin tavoitteena oli luoda digitaalisin keinoin lisää houkuttelevuutta ja mielenkiintoista sisältöä Haminan lippumaailmaan. Tapahtuma järjestettiin yhdessä Ultrahackin kanssa. Haminan lippumaailma on Haminaan rakentuva kulttuuri- ja matkailukohde, jonka tarkoituksena on kertoa Suomen lipun tarinaa Suomi100 –juhlavuoden kunniaksi. Haminan Lippumaailma rakentuu hiljalleen kokonaisuudeksi, jota matkailijoiden sekä paikallisten käytettävissä.

Tapahtumaan osallistui yhteensä 27 opiskelijaa, joista rakentui 6 tiimiä. Tiimien tarkoituksena oli luoda ideoita sekä demo Haminan lippumaailman digitaaliseen sisältöön. Tapahtuman aikana oli myös mahdollista käydä tutustumassa Haminan lippumaailmaan paikan päällä.

Hackathonin tarkoitus ei kuitenkaan ollut vain kehittää ideoita ja koodata, vaan osallistujat pääsivät myös kokeilemaan joogaa, kuuntelemaan live-musiikkia sekä saivat mentorointia. Erilaisten aktiviteettien tarkoituksena oli virkistää opiskelijoita sekä mahdollistaa verkostoituminen muiden tiimien kanssa. Mentoreina toimivat osaajat Xamkilta, Cursorilta, Ultrahackiltä sekä Dark Amber Softworks –tiimistä.

 

 

Voittajatiimi, Pirates ARRR, sai mukaansa 2000 euron pääpalkinnon. Pelin toteutuessa tiimi saa toiset 2000 euroa. Voittajatiimin ideana oli merirosvopeli, jossa edetään maasta toiseen lipuista saatavien vihjeiden avulla.  Kunniamaininnan sai tiimi nimeltään Unexpected Sidewinder.

Lue lisää Kymensanomien jutusta

Jaa sivu