Mikkelissä lanseerataan helmikuussa tuore tapa rekrytoida 15-30-vuotiaita nuoria pelillisen kokeilun kautta. JobHunt rekrytointi- ja työnhakupelissä aktiiviset työnhakijat kohtaavat työnantajat yritysten tiloissa yritysrastilla. Rasteilla yritykset hakevat osaajia ja tekijöitä erityyppisiin ja pituisiin töihin, sesonkiapulaisiksi, kesätöihin, harjoitteluihin sekä opinnäytetöitä tekemään.

Rastitehtävän avulla opiskelija voi tuoda esiin persoonaansa ja osaamistaan ja työnantaja voi puolestaan arvioida hakijan soveltuvuutta tehtävään. Rastin jälkeen opiskelija voi jättää hakemuksen työpaikkaan ja on etulyöntiasemassa työnhaussa.

Peli toimii samalla alustalla kuin Mikkelissä vuosittain järjestettävä Digitaalinen kaupunkiseikkailu. Karttasovelluksessa näkyvät rastit avautuvat viikolla 7 ja kokeiluluontoisesti peliä markkinoidaan RekryOn messuilla 7.-9.2.

Tällä hetkellä mukana on lähes 20 erityyppistä yritystä tuotannollisista yrityksistä aina luoviin sekä pieniin palveluyrityksiin saakka. Yritykset ovat ottaneet uudenlaisen rekrytointipelin innostuneesti ja mielenkiinnolla vastaan osana muuta rekrytointiprosessia, toteaa Game On –hankkeen projektipäällikkö Niko Arola XAMKin Pienyrityskeskuksesta. Voit käydä katsomassa yritysten rekrytointiklippejä JobHuntin FB-sivulla.

JobHuntin teknisestä alustasta vastaa Observis ja toteutuksessa on mukana XAMKin markkinoinnin opiskelijoita. JobHunt toteutetaan osana Game On –Nuorten työllistymistä uudenlaisista kokeiluista –hanketta, jota rahoittaa Etelä-Savon ELY-keskus Euroopan sosiaalirahastosta.

Lisätiedot: www.jobhunt.fi ja Niko Arola, niko.arola@xamk.fi / 040 53 80961