Kävijäliikenne ja Facebook-mainonta olivat kouluttaja Marko Pyhäjärven ydinteemat valmennusillassa. POLKU kansainväliseksi verkkokauppiaaksi -valmennuksessa ei jäänyt epäselväksi kävijäliikenteen luomisen merkitys verkkokaupan menestykseen.
Pyhäjärvi hehkutti Facebook-mainonnan ja Google-mainonnan tehokasta käyttöä. Jo ostaneet asiakkaat pidetään aktiivisina sähköpostimainonnan avulla.
ohjaa kävijäliikenne mainonnalla
- Käytä riittävästi rahaa Facebook-mainontaan – älä puuhastele ilmaisen sometuksen kanssa, se ei tuo kauppaa.
- Facebook rajoittaa näkyvyyttä postauksilta, joissa ohjataan ulos Facebookista. Jos laitat ilmaisen postauksen ja siihen linkin kauppaasi tai tuotteeseen, niin Facebook rajoittaa näkyvyyttä. -> Käytä maksullista hyvin kohdistettua mainontaa
- Hio ja paranna mainoksia – ota matemaattinen ja systemaattinen ote. Vain riittävällä mainospanostuksella myynti kasvaa.
- Opettele aktiivisesti uutta: mene hyvään valmennukseen, lue kirjoja.
- Tee mainontaa aamulla, kun olet virkeä. Älä jätä mainonnan suunnittelua illalle viimeiseksi, kun olet väsynyt.
- Käytä mainonnan tekemiseen aikaa – käytä 2 tuntia päivässä! – Kun teet ja kokeilet käytännössä, niin opit tekemään.
- Mitkä tuotteet tuovat eniten rahaa kassaan? Mainosta niitä!
- Vie tuotteet asiakkaan eteen ja tarjolle. Pelkkä yleinen brändäys ei riitä.
- Kohdista mainontaa vain parhaiten ostavalle ryhmälle – hanki kokeilemalla tietoa millainen asiakasryhmä ostaa.
- Facebook-pikseli aina mukaan mainoksiin!
Lue myös Leevi Parsaman teesejä verkkokaupasta ja vinkit ostopolun johtamiseen.
– Heli Aaltonen, yliopettaja, POLKU kansainväliseksi verkkokauppiaaksi -hanke