Heippa!

 

Olen Jessica, 20-vuotias tradenomiopiskelija. Suuntaudun syksyllä myynnin ja markkinoinnin puolelle, ja ajattelin tämän hankkeen olevan mielenkiintoinen mahdollisuus nähdä ja oppia uutta sisällöntuottamisesta. Markkinointi, visuaalinen suunnittelu ja sosiaalinen media kuuluvat kaikki mielenkiinnonkohteisiini ja siksi tuntuikin luontevalta lähteä hommaan mukaan.

 

Puoleen vuoteen on mahtunut paljon asioiden tutkailua, ideoiden pallottelua ja niiden toteuttamista. Tämän mahdollisuuden myötä pääsin käyttämään paljon luovuutta ja hyppäämään pois mukavuusalueeltani esimerkiksi kuvatessani omia ajatuksiani videolle.

 

Työtehtäväni keskittyivät Instagram-tilin uuden ilmeen luomiseen ja sen aktiiviseen käyttöön. Työn tarkoituksena oli tavoittaa ja viestittää kohderyhmää sekä luoda tilistä yhtenäinen, matalankynnyksen alusta nuorille. Viikoittaisiin tehtäviini kuuluivat tulevan sisällön ideoiminen, kuvien ja kuvatekstien suunnittelu, itse julkaiseminen ja tilin aktiivinen käyttö.

 

Julkaisujen suunnittelu vei ajoittain yllättävän paljon aikaa. Opin, ettei luovuutta voi pakottaa vaan ajatustyölle kannattaa antaa hetki aikaa. Tästä syystä julkaisujen suunnittelu on hyvä tehdä ainakin osittain etukäteen, jotta laadukas sisältö säilyy.

 

On ollut ilo olla mukana hankkeessa ja antaa nuoren opiskelijan näkökulmaa asioihin. Hanke mahdollisti uuden oppimisen ja kehittymisen konkreettisesti, jonka koen itselleni parhaaksi tavaksi oppia.