”On vain pakko päivittää osaamistaan koko ajan, jotta pysyy tässä muutoksessa mukana”, painotti yrittäjä, naisjohtaja ja verkostoituja Sirpa Linnanmäki WoManager-JOKO-valmennuksen BusinessBreakfast-tilaisuudessa kertoessaan huhtikuisena aamuna tarinaansa. ”On oltava aktiivinen”.

Digiteknologiaa ja sosiaalista mediaa vahvasti ja sujuvasti hyödyntävän Pore Helsinki -yrittäjän liiketoiminnan ydin on verkkokauppa, jonka valikoimaan kuuluu laadukkaita ja ekologisia sisustustuotteita. ”Läpinäkyvyys on tärkeää ja se on hyvä myös tuoda esille. Myös tuotteiden tarinat ja taustat tuovat lisäarvoa ja vahvistavat brändiä, joten ne ovat myös tärkeässä roolissa kaikessa viestinnässäni”.

Vahvasti digiajassa – sujuvasti somessa

Näyttävien ja säännöllisesti uutta sisältöä tarjoavien verkkosivujen ja verkkokaupan ohella Linnanmäki hyödyntää liiketoiminnassaan somekanavia. Tututuiksi ovat tulleet FaceBook, Instagram, Twitter, Pinterest, blogit sekä sähköiset uutiskirjeet, joita hän lähettää sähköpostilla suunnitelmallisesti kanta-asiakkailleen ja muille kiinnostuneille.

Verkostoitumalla lisää näkyvyyttä

Verkkokaupan ohella Sirpa Linnanmäellä on Helsingin sydämessä Design-korttelissa myös perinteinen kivijalkakauppa, joka toimii samalla show-roomina. Kuusi vuotta täyttäneen yrityksen aktiivinen yrittäjä on vahvasti verkostoitunut mm. Design District Helsinki -yhteisöön, keskustan kivijalkayritysten Urb Spotter -mobiilisovellusta hyödyntävään yhteisöön, Ornamoon sekä naisjohtajien yhteisöön. Yritysyhteisöt järjestävät yhteismarkkinointia, suunnittelijatapaamisia ja erilaisia teematapahtumia ja tempauksia.

Täydentäviä tilaustöitä

Kun oma aika ei riitä ihan kaikkeen, hän työllistää yrityksessään yhden osa-aikaisen työntekijän. Ahkera yrittäjä ennättää sisustustuotekaupan sesonkien välissä hiljaisempina aikoina myös sydäntään lähellä oleviin, tilaustöinä tehtäviin, arvotekstiilien rekonstruointi- ja restaurointiprojekteihin.

Jaa sivu