Waypoint: nuorten pelillistetty polku työelämään. Pelillisyydestä kuulee paljon, mutta osaatko sanoittaa, mitä pelillisyys oikeastaan on?

Monelle pelillisyys tarkoittaa pelaamista, mutta siitä ei ole pelillisyydessä pelkästään kyse. Waypoint-työpajoilla hyödynnettiin pelillisyyttä mm. pelillistämällä työpajan rakennetta, sekä visualisoimalla tavoitteita Hamina 1810 -pelin grafiikan ja symbolien avulla. Pajoilla pohdittiin pelillisyyttä ja tutustuttiin myös eri hyötypeleihin. Työpajoilla osallistuneiden kesken totesimme, että pelillisyys on moniulotteista ja huomaamattomasti osa jokapäiväistä arkea.

Työpajoilta nousi hyvää keskustelua pelillisyydestä ja loppupalautteen perusteella lähdettiin rakentamaan videojulkaisua aiheesta.

Videon julkaisusta tehtiin artikkeli Xamkin verkkolehteen, Xamk Nextiin. Voit lukea artikkelin täältä.

Video on tuotettu yhteistyössä Waypoint ja PeliKlaani -hankkeissa.