Kymenlaakson liitto

Tehoa kansainväliseen tapahtumamarkkinointiin

Hankkeessa tuotettiin KymiRing-kokonaisuuden kansainvälinen markkinointisuunnitelma.

Hanke on päättynyt.

Tavoitteet

KymiRing-elämyskeskuksen tapahtumien ja palvelutarjonnan kansainvälisen markkinoinnin menetelmien kehittäminen. Lisäksi kehitetään Kymenlaakson alueen markkinointiosaamista uusilla ja innovatiivisilla markkinoinnin osa-alueilla.

Toimenpiteet

Hankkeen aikana järjestetään Xamkin opiskelijoille Hackathon, jonka tuloksista neljä parasta valitaan pilotoitavaksi. Opiskelijat pilotoivat ideoimiaan menetelmiä talven aikana. Lisäksi tehdään selvitys kansainvälisestä yhteistyöstä.

Tulokset

  1. raportti toimivista, kustannustehokkaista tapahtumamarkkinoinnin menetelmistä
  2. ehdotuksia KymiRing-kokonaisuuden markkinoinnin menetelmiksi
  3. pilottikokeiluja ehdotuksista, tuoden tarkempaa tietoa vaikuttavuudesta ja kustannustehokkuudesta
  4. KymiRing-kokonaisuuden kansainvälinen markkinointisuunnitelma, huomioiden MotoGP-kilpailu kesällä 2019
  5. liiketoimintasuunnitelma uudenlaisia markkinointimenetelmiä tarjoavan yritystoiminnan perustamisesta
Hankkeen nimi:

Tehoa kansainväliseen tapahtumamarkkinointiin

Hankkeen kesto: 1.8.2017–30.6.2018

Tiedot

Hallinnoija: Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
Vahvuusala: Digitaalinen talous
Tutkimusyksikkö: Luova talous

Budjetti

Rahoittaja ja päärahoituslähde: Kymenlaakson liitto: Alueelliset innovaatiot ja kokeilut (AIKO) -rahoitus, Kouvolan kaupunki
Kokonaisbudjetti: 98 240 euroa
Xamkin osuus kokonaisbudjetista: 29 470 euroa

Yhteystiedot

Petri Kähärä
Projektipäällikkö
044 702 8963
etunimi.sukunimi@xamk.fi

Katso myös Kymipitstop ja facebook KymiRing