


Tehoa kansainväliseen tapahtumamarkkinointiin
Hankkeessa tuotettiin KymiRing-kokonaisuuden kansainvälinen markkinointisuunnitelma.
Hanke on päättynyt.
Tavoitteet
KymiRing-elämyskeskuksen tapahtumien ja palvelutarjonnan kansainvälisen markkinoinnin menetelmien kehittäminen. Lisäksi kehitetään Kymenlaakson alueen markkinointiosaamista uusilla ja innovatiivisilla markkinoinnin osa-alueilla.
Toimenpiteet
Hankkeen aikana järjestetään Xamkin opiskelijoille Hackathon, jonka tuloksista neljä parasta valitaan pilotoitavaksi. Opiskelijat pilotoivat ideoimiaan menetelmiä talven aikana. Lisäksi tehdään selvitys kansainvälisestä yhteistyöstä.
Tulokset
- raportti toimivista, kustannustehokkaista tapahtumamarkkinoinnin menetelmistä
- ehdotuksia KymiRing-kokonaisuuden markkinoinnin menetelmiksi
- pilottikokeiluja ehdotuksista, tuoden tarkempaa tietoa vaikuttavuudesta ja kustannustehokkuudesta
- KymiRing-kokonaisuuden kansainvälinen markkinointisuunnitelma, huomioiden MotoGP-kilpailu kesällä 2019
- liiketoimintasuunnitelma uudenlaisia markkinointimenetelmiä tarjoavan yritystoiminnan perustamisesta
Hankkeen nimi:
Tehoa kansainväliseen tapahtumamarkkinointiin
Hankkeen kesto:
1.8.2017–30.6.2018
Tiedot
Hallinnoija:
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
Vahvuusala:
Digitaalinen talous
Tutkimusyksikkö:
Luova talous
Budjetti
Rahoittaja ja päärahoituslähde:
Kymenlaakson liitto: Alueelliset innovaatiot ja kokeilut (AIKO) -rahoitus, Kouvolan kaupunki
Kokonaisbudjetti:
98 240 euroa
Xamkin osuus kokonaisbudjetista:
29 470 euroa
Yhteystiedot
Petri Kähärä
Projektipäällikkö
044 702 8963
etunimi.sukunimi@xamk.fi
Katso myös Kymipitstop ja facebook KymiRing