Etelä-Savon nuorimmat yrittäjät esittäytyvät Uskalla Yrittää -semifinaalissa Kauppakeskus Stellassa Mikkelissä torstaina 16.2.2017. Messutapahtumassa Mikkelin perus- ja toisen asteen NY-yritykset esittelevät yrityksiään ja myyvät omia tuotteitaan ja palveluitaan.

NY Vuosi yrittäjänä -ohjelma on valtakunnallinen, peruskoulun 9.-luokkalaisille, ammatillisen toisen asteen ja lukion opiskelijoille tarkoitettu opintokokonaisuus. NY-opinnoissa nuoret perustavat lukuvuoden ajaksi oikean, rahalla toimivan miniyrityksen. NY-yrityksen kaikki vaiheet perustamisesta lopettamiseen käydään läpi lukuvuoden aikana.

Nyt Etelä-Savon nuorimmat yrittäjät esittelevät osaamistaa ja yrityksiään Stellassa!

Messujen aikana NY-yrityksiin tutustuu myös yrittäjistä koostuva arviointiraati, joka valitsee tapahtuman päätteeksi parhaat yritykset Uskalla Yrittää -finaaliin. Finaali järjestetään Helsingissä loppukeväästä. Lisätietoja tapahtumasta: http://uskallayrittaa.fi/semifinaalit/etela-savo/
ETELÄ-SAVON USKALLA YRITTÄÄ -SEMIFINAALI
aika: 16.2.2017 kello 12.00–15.00
paikka: Stellan tähtitori
Semifinaali -tapahtumaa edeltää ETELÄ-SAVON YRITTÄJYYSKASVATUKSEN FOORUMI, joka järjestetään Musiikkiopistolla kello 9.30 alkaen. Tämän vuoden foorumissa tuomme esille erinomaisia esimerkkejä alueen yrittäjyyskasvatusmalleista aina varhaiskasvatuksesta korkea-asteelle. Tutustu ohjelmaan tästä: https://www.xamk.fi/tapahtumat/etela-savon-yrittajyyskasvatuksen-foorumi-mikkelissa-16-2-2017/

Päivän tapahtumat järjestävät YES-Etelä-Savo ja Shake –innovaatiokokeilujen uusi malli -hanke. Shake –hanketta rahoittaa Etelä-Savon ELY-keskus Euroopan sosiaalirahastosta
Media on tervetullut tapahtumiin! Autamme mielellämme haastateltavien kartoituksessa.

Tarkemmat aikataulut ja lisätiedot päivän ohjelmasta:
Maisa Kantanen, projektipäällikkö, Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, p. 040 569 7899, maisa.kantanen(at)xamk.fi
Anna-Maija Torniainen, projektipäällikkö, Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, p. 040 628 0901, anna-maija.torniainen(at)xamk.fi