Xamk järjestää valmistumisjuhlat kaikille talven ja kevään aikana valmistuneille opiskelijoille. Tilaisuus järjestetään hybridimallilla, virtuaalinen juhlalähetys on kaikkien katsottavissa ja valmistuneet on kutsuttu Kouvolan kampukselle juhlistamaan valmistumistaan. Juhla alkaa kello 15.00, ja kestää noin 50 minuuttia. Katso lähetystä osoitteessa live.xamk.fi.

Juhlassa kuullaan Xamkin toimitusjohtaja ja rehtori Heikki Saastamoisen puheenvuoro, Mikkelin kaupunginjohtaja Janne Kinnusen juhlapuhe sekä valmistuneiden tunnelmia kaikilta neljältä kampukseltamme. Musiikkiesityksestä vastaa Hovimuusikkonakin tunnettu Ilkka Ihamäki.

Xamkista valmistuu ammattilaisia usealle eri alalle, ja he tulevat vastaamaan yhteiskuntamme toiminnoista sekä niiden kehittämisestä. Alkuvuoden 2023 aikana Xamkista on valmistunut yhteensä 1071 osaajaa. Valmistuneiden joukossa on metsätalousinsinöörejä, artenomeja, muotoilijoita, merikapteeneja, yhteisöpedagogeja, terveydenhoitajia, restonomeja, ensihoitajia, geronomeja, jalkaterapeutteja, sairaanhoitajia, fysioterapeutteja, sosionomeja, tradenomeja ja insinöörejä, sekä ammattikorkeakoulututkinnoista että ylemmistä ammattikorkeakoulututkinnoista.

“Onnittelemme kaikkia valmistuneita. Opiskeluaikoinanne olette kokeneet maailman mullistuksista johtuneita muutoksia ja epävarmuuksia, mutta siitä huolimatta olette saattaneet opintonne loppuun. Se on suoritus, josta on syytä olla ylpeä. Haluamme toivottaa onnea myös maakuntiemme toimijoille, sillä jo vuosien ajan yli puolet maakuntiimme työllistyneistä uusista korkeakoulutetuista on tullut meiltä Xamkista“, kertoo rehtori Heikki Saastamoinen.

Alkuvuoden 2023 aikana valmistuneet

Tammikuussa valmistuneet
Helmikuussa valmistuneet
Maaliskuussa valmistuneet
Huhtikuussa valmistuneet
Toukokuussa valmistuneet
1.-15.6. valmistuneet

Stipendien saajat

Seuraa juhlalähetystä

Juhlalähetyksestä tehdään tallenne, joten tunnelmiin voi palata vielä juhlapäivän jälkeenkin. Tallenne on katseltavissa musiikkiesitysten kera 26. kesäkuuta saakka. Lähetyksen tuotannosta vastaa Xamkin oma mediatuotantoyhtiö Darcmedia.

Valmistumisjuhlat Xamk järjestää kaksi kertaa vuodessa, virtuaalisesti tai hybridimallilla, keväällä ja joulukuussa. Juhlien yhteydessä jaetaan myös stipendit ansioituneille opiskelijoille.