Peliteollisuus on kehittänyt monia notkeita ja näppäriä tapoja tehdä menestyksekästä kehitystyötä. PARK-hankkeessa näitä hyväksi havaittuja konsteja tehtiin tutuksi myös muiden toimialojen kehitystoimintaan yhdessä pelialan osaajien kanssa. Hankkeen tavoitteena oli parantaa yritysten valmiuksia reagoida yllättäviin toimintaympäristön muutoksiin, sekä kehittää koulutusorganisaatioiden kyvykkyyttä vastata äkillisesti syntyviin tarpeisiin.
PARK –hanke järjesti pk-yrityksille suunnattuja työpajoja, joissa koulutettiin muun muassa pelialan ansaintamalleista ja peliteknologioista. Työpajoissa eri alojen osaajat ja opiskelijat pääsivät verkostoitumaan keskenään ja saamaan pelialan lisäksi uutta ymmärrystä palvelumuotoilusta ja yhteiskehittämisestä. Toiminnan tavoitteena oli saada eri alojen yrityksiä pohtimaan, miten pelialan käytäntöjä voisi soveltaa omaan toimintaan ja löytää sitä kautta uusia tuoteaihioita, markkinointi-ideoita sekä pandemiarajoitusaikana toimivia palveluinnovaatioita.

Hanke oli tarkoitettu erityisesti:
- tapahtuma-, matkailu- ja luovien alojen PK-yrityksille
- freelancereille, yhdistyksille sekä kuntatoimijoille
- eri alojen opiskelijoille
- pelialan ammattilaisille
Hanke järjesti:
- verkkotyöpajoja
- live-työpajoja
- tutustumispäiviä XR-teknologioista
- sparrausta ja jatkokeskusteluja osallistuneille
Tilaisuuksien tavoitteena oli, että osallistujat saavat lisäymmärrystä ja apua esimerkiksi oman liiketoiminta- ja digimarkkinoinnin kehittämiseksi pelillisyyden ja palvelumuotoilun avulla. Hankkeen toimenpiteisiin osallistuminen oli maksutonta.
Hanketta toteuttivat Xamk, Jamk, KAMK ja LAB -ammattikorkeakoulut. Kukin toteuttaja vastasi oman alueensa työpajajärjestelyistä ja ne olivat eri tavoin toteutettuja ja teemoitettuja.
Hankkeen tietosuojaseloste löytyy tämän linkin takaa: Tietosuojaseloste_PARK_261021
Xamk.fi -palvelun saavutettavuusseloste löytyy tästä linkistä: Saavutettavuus ja esteettömyys – XAMK