Virtuaalitodellisuuden avulla matkailija voi tutustua kohteeseen ja aktiviteetteihin ennakkoon tai vaikka muistella kohdetta matkan jälkeen. Matkakohteessa ollessaan matkailija voi kokea asioita, joita ei fyysisesti sillä hetkellä ole paikalla. Esimerkiksi luonnossa olevat eläimet, entisaikojen historian tai vaikka maanpeitteen muutokset, voi nähdä virtuaalisesti. Kohdetta on mahdollista tarkastella vaikkapa lintu- tai kalaperspektiivistä. Jopa historiaan tai tulevaisuuteen voi matkustaa ja elämyksiä rikastaa tarinoiden hahmoilla – joko todellisilla tai fiktiivisillä.
Hanke edesauttaa Kymenlaakson maaseutualueilla sijaitsevia, mukana olevia yrityksiä täydentämään tarjontaansa ja toisaalta vahvistamaan asiakkaan kulutuskokemusta sekä digitaalisessa ympäristössä että ”offline”.
Asiakkaille luodaan digitaalisia tuotteita ja palveluja, joilla elävöitetään ja havainnollistetaan nykytarjontaa tai rakennetaan uusia avauksia, sekä täydennetään ja kehitetään yritysten nykytoimintaa.