Ajankohta:Opiskelija pääsee aloittamaan opinnot noin yhden (1) viikon sisällä opinnoille ilmoittautumisen jälkeen. Opintojakson arvioitu suoritusaika on noin kolme (3) kuukautta.
Koulutuspaikka: Verkko-opinnot
Laajuus: 5 opintopistettä
Paikkamäärä: 100
Kohderyhmä: Kaikki peliohjelmoinnista kiinnostuneet.
Edeltävä osaaminen: Perustiedot ohjelmoinnista jollain ohjelmointikielellä (esim. C#:lla).
Opettaja: Jukka Selin, jukka.selin@xamk.fi
Ensisijainen tutkinto, johon hyväksiluetaan Xamkissa: Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely ja Insinööri (AMK) Ohjelmistotekniikka
Opetussuunnitelmassa mainittu osaamisalue: Vapaasti valittavat opinnot
Ilmoittautuminen päättyy: 31.12.2023
Hinta: 12 €/op tai lukukausimaksu 175 €. Lisätietoja maksuista täällä. Nonstop-aloituksena alkavien koulutusten ilmoittautumisia ei voi perua maksutta. Ilmoittautuminen on sitova.
Avoimen AMK:n opinnoille voi ilmoittautua enintään 50 opintopisteen edestä / lukukausi. Yli 50 opintopisteen menevät ilmoittautumiset poistetaan ilmoittautumisjärjestyksessä.
Mikäli olet valinnut lukukausimaksun 175 euroa, mutta valitsemiesi yksittäisten opintojaksojen yhteenlasketut maksut jäisivät alle 175 euron, erotusta ei palauteta.
HUOM! Xamkin tutkinto-opiskelijoiden ja polkulaisten ilmoittautuminen Pepissä tai Tuudossa.
Tavoitteet:
Opintojakson tavoitteena on tutustua peliohjelmoinnin ja Unity-pelimoottorin perusideaan, sekä toteuttaa Unity-pelimoottorin avulla yksinkertaisia 2D-pelimaailmoja ja 2D-pelejä.
Sisältö:
- Peliohjelmoinnin ja Unity-pelimoottorin perusidea
- C#-ohjelmointikielen perusteet
- 2D-peliohjelmoinnin perusteet Unity-pelimoottorilla
Toteutus:
- Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina Learn-verkko-oppimisalustalla.
- Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle.
- Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä.
- Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
5 op:n laajuinen opintojakso vastaa noin 135 tunnin opiskelijan työmäärää.
Opiskelumateriaali:
- Opintojako perustuu opettajan tekemään kirjalliseen materiaaliin, sekä opetusvideoihin.
- Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
Arviointi:
- Opintojakson suoritus perustuu hyväksytysti tehtyihin ohjelmointitehtäviin, joita opiskelija voi tehdä ja palauttaa täysin omaan tahtiinsa. Ohjelmointitehtäviä on kolme kappaletta.
- Opintojako on suoritettu, kun kaikki tehtävät on hyväksytysti palautettu opintojakson Learn-alustalle.
- Opintojakso ei sisällä tenttiä.
Arviointiasteikko:
Hyväksytty/Hylätty
Opiskelijoiden palautteita opintojaksosta:
”Selkeä ja jäsennelty kokonaisuus opetettavasta asiasta. Oppimisalusta oli hyvin rakennettu ja palasteltu sopiviin osiin. Kaikki tarvittava oppimateriaali löytyi Learn- alustalta ja vähän enemmänkin.”
”Hyvä ja laaja materiaali mahdollisti helposti tehtävien teon itsenäisesti.”
”Asiat neuvottiin selvästi.”
Lisätietoja ilmoittautumisesta:
Avoimen AMK:n toimisto, avoinamk@xamk.fi, puh. 050 340 7160 / Janika Korento
Tämän koulutuksen pääset aloittamaan viikon sisällä ilmoittautumisesta (nk. nonstop-aloitus).
Nonstop-aloituksena alkavien koulutusten ilmoittautumisia ei voi perua maksutta.
Jos et pääse osallistumaan koulutukseen, olethan ystävällinen ja ilmoitat tästä sähköpostitse(avoinamk@xamk.fi).
Tiedotamme koulutuksen toteutumisesta sähköpostitse. Jos viestiä ei ala kuulua, tarkasta myös roskapostit!
Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin.
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu on Kansallisen koulutuksen arviointikeskuksen (Karvi) laatuauditoima korkeakoulu.