Xamkissa keväällä toteutettu MiniMikkeli-tapahtuma on osa Kokeileva Suomi -kiertuetta. MiniMikkeli on nyt mukana myös kiertueen videohaasteessa, jossa selvitetään mikä on paras ja eniten potentiaalia omaava kokeilu.

Katso video ja äänestä Xamk jatkoon!

Lopullinen voittajan valinta tapahtuu AMK-päivillä Kajaanissa 17.5. Äänestysaika päättyy maanantaina 1.5.2017.

Kokeileva Suomi

Valtioneuvoston kanslia, ammattikorkeakoulujen rehtorineuvosto Arene ry sekä suomalaiset ammattikorkeakoulut ovat toteuttaneet syksyn 2016 ja alkuvuoden 2017 aikana 18 alueellista tilaisuutta käsittävän Kokeileva Suomi -kiertueen. Kiertueen tarkoituksena on ollut tuoda esiin ammattikorkeakoulujen kokeilu- ja innovaatio-osaamista ja eri maakunnissa tehtävää hyvää kokeilutoimintaa sekä samalla leivittää kokeilukulttuuria.

Kutsuimme kiertueen kokeilut videohaasteeseen, jossa kokeilijoille annettiin mahdollisuus tuoda tilaisuuden sisältö ja ideat nähtäväksi ja äänestettäväksi. Kaikkiaan seitsemän tilaisuuden kokeilijat vastasivat haasteeseen ja videoivat vaikuttavat kokeiluesimerkkinsä.
Lisätietoja Kokeileva Suomi -kiertueesta ja kokeilukulttuurista: