Saimaan matkailufoorumi kutsuu koolle 27.11. kaikki Saimaan alueen matkailuyrittäjät, matkailun kehittämisen parissa työskentelevät sekä muut matkailualasta kiinnostuneet toimijat. Ensi kertaa Mikkelissä järjestettävän matkailuseminaarin teemoina ovat verkostoituminen, yhteistyö ja digitaalisuus.

Kuinka onnistua yhteistyössä?

Saimaan alueen matkailussa yhteistyön ja digitaalisuuden haasteet nousevat keskeisimmiksi kehittämisen osa-alueiksi. Matkailufoorumissa pureudutaan näihin teemoihin. Yrittäjille ja muille matkailualalla toimiville on tarjolla esimerkkejä niin onnistuneista toimintatavoista kuin epäonnistumisistakin. Puheenvuoroja kuullaan Itä-Suomen yliopiston professori Raija Komppulalta ja hotelli Punkaharjun johtaja Saimi Hoyerilta.

Miten viedä matkailuyritys digitaalisiin kanaviin?

Matkailun toimintaympäristö muuttuu nopeasti. Digitaalisuuden saloihin kuulijoita johdattaa digitaalisen markkinoinnin asiantuntija Miikka Raulo Flowhouse Oy:stä.
Lakeland GTE:n ohjelmapalveluyrittäjä Arto Keinäsen johdolla luodaan katsaus tämän päivän digitaalisiin kanaviin matkailupalveluiden markkinoimiseksi ja myymiseksi.

Päivän aikana osallistujilla on mahdollisuus verkostoitua ja tutustua muihin alueen matkailutoimijoihin, päästä vaikuttamaan uudenlaisiin yhteistyön malleihin ja kuulla missä mennään uuden Etelä-Savon matkailustrategian osalta. Yritykset ja muut toimijat pääsevät esittelevät toimintaansa tapahtuman Matkailutorilla. – Tavoitteena on madaltaa kynnystä ja avata ovia yhteistyölle. Tapahtuma on yksi askel entistä houkuttelevamman Saimaan matkailualueen rakentamiseen, kuvaa projektipäällikkö Teija Skyttä Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulusta.

Saimaan matkailufoorumi järjestetään konsertti- ja kongressitalo Mikaelissa keskiviikkona 27.11. klo 9-15. Tapahtuma on kaikille avoin ja maksuton.

Lisätietoja ja päivän ohjelma:

Teija Skyttä, projektipäällikkö, teija.skytta@xamk.fi tai 050 568 8897

Saimaan matkailufoorumi Mikkelin järjestävät yhteistyössä Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Xamk, Mikkelin kehitysyhtiö Miksei, Etelä-Savon maakuntaliitto ja Savonlinnan matkailutoimijat. Tilaisuus on osa Eteläsavolaisen matkailun osaamisloikka -hanketta (1.1.2019–31.12.2020), jota rahoittaa Etelä-Savon ELY-keskus Euroopan unionin sosiaalirahastosta.