Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun lisähaku vapaaksi jääneille opiskelupaikoille päättyi 6.8.2018. Hakijoita Xamkiin oli yhteensä 584.

Lisähaussa eniten hakijoita AMK-tutkintoon johtavista koulutuksista keräsivät Savonlinnassa päivä- (80 hakijaa) ja monimuotototeutuksena (86 hakijaa) järjestettävät sairaanhoitajakoulutukset. Kotkassa suosituin oli rakennus- ja yhdyskuntatekniikka (34) ja Kouvolassa englanninkielinen International Business (41), molemmat päivätoteutuksia. Mikkelissä vetovoimaisin koulutus oli monimuotona järjestettävä ympäristöteknologia (34).

Ylempään AMK-tutkintoon johtavista koulutuksista suosituin oli Kouvolan englanninkielinen International Business Management (43).

Lisähaun viimeiset valintakokeet järjestetään tällä viikolla. Valintojen tulokset ilmoitetaan hakijoille mahdollisimman pian ja opiskelupaikka on vastaanotettava kahden viikon kuluessa tulosten julkistamisesta.

Xamkissa aloittaa syksyllä 1700 opiskelijaa

– Neljällä kampuksellamme aloittaa tänä syksynä yhteensä noin 1700 uutta opiskelijaa. Heistä puolet tulee muista maakunnista. On hienoa, että korkeakoulu vetää kaupunkeihimme nuoria ympäri maata, rehtori Heikki Saastamoinen sanoo.

Pääosa uusista opiskelijoista käynnistää opintonsa maanantaina 20.8. alkavalla orientaatioviikolla. Orientaatioviikolla opiskelijat saavat tietoa opiskeluun liittyvistä seikoista sekä tarjolla olevista palveluista. Tietoa ovat jakamassa henkilökunnan lisäksi opiskelijakunta Kaakon edustajat ja vertaistutorit.

Uusille opiskelijoille jaetaan lisäksi infopaketit. Tarjolla on myös erilaisia opetusvideoita, joiden avulla opiskelijat voivat palata orientaatioviikon aiheisiin myöhemminkin.

Uudet opiskelijat kampuskohtaisesti

• Kotka: n. 575 uutta opiskelijaa, joista ylempää AMK-tutkintoa suorittavia n. 60
  • Kouvola: n. 355 uutta opiskelijaa, joista englanninkielisissä AMK-koulutuksissa n. 60 ja ylemmissä AMK-koulutuksissa n. 70
  • Mikkeli: n. 640 uutta opiskelijaa, joista englanninkielisissä koulutuksissa noin 45 ja ylemmissä AK-koulutuksissa n. 120