Xamkin valmistumisjuhlat järjestetään virtuaalisena eli verkkovälitteisesti perjantaina 29. toukokuuta. Juhlat juontaa tv-juontaja Kristoffer Ignatius ja musiikkiesityksistä vastaa laulajatähti Pete Parkkonen.

– Opintojen saattaminen loppuun on juhlan aihe niin valmistuvalle kuin korkeakoulullekin. Poikkeusolot eivät tee asiasta yhtään vähempää juhlimisen arvoista. Niinpä haluamme pitää kiinni kevätjuhlaperinteestämme ja toteutamme sen nyt näin virtuaalisesti – valmistuvat opiskelijat ovat varmasti juhlan ansainneet, rehtori Heikki Saastamoinen

Suora lähetys Xamkin verkkosivuilla alkaa juhlapäivänä klo 13.00 ja se on avoin kaikille katsojille. Sivuilla on myös nähtävillä valmistuvien nimet, ennakkoon lähetetyt terveiset juhlijoille sekä valmistuvien juhlatunnelmia sosiaalisesta mediasta poimittuna.

Juhlaa varten valmistetaan myös Xamk-kakku, jonka resepti jaetaan ennakkoon, jotta jokainen voi halutessaan leipoa kakun nautittavaksi juhlaa katsellessa! Kakun loihtii Xamkin restonomiopiskelija Rita Paunimäki.

Juhlalähetyksestä tulee myös tallenne, joten tunnelmiin voi palata vielä juhlapäivän jälkeenkin. Lähetyksen tuotannosta vastaa Xamkin oma mediatuotantoyhtiö Darcmedia.

Xamkista valmistuu toukokuussa yhteensä lähes 400 opiskelijaa. Lisäksi nyt juhlistetaan kaikkia viime joulun jälkeen valmistuneita. Tavallisesti Xamkin valmistumisjuhlia vietetään kampuspaikkakunnilla aina toukokuussa ja joulukuussa, mutta nyt, kun suuria tilaisuuksia ei voida koronaepidemian vuoksi järjestää, pidetään juhlat ensimmäistä kertaa verkossa ja koko Xamkin yhteisinä.

Lisätietoja: viestintäsuunnittelija Heli Kauppinen, 0408423413

Kakkuohje: https://www.xamk.fi/xamkilainen/xamk-kakku/