Digiverstas tarjoaa opiskelijoille opintoja edistaviä tapahtumia, yritysverkostoja sekä kesäharjoittelun. Tänä kesänä kesäharjoitteluprojekteja on tarjolla peliprojektiin sekä kyberturvallisuuteen. Harjoittelun aikana opiskelijat pääsevät myös tutustumaan tämän hetken kiinnostavimpiin projekteihin ja innostaviin kiihdyttämöihin.

DIGIVERSTAALLA KOKEILLAAN JA KEHITETÄÄN

Digiverstas toiminta starttasi Kaakkois-Suomen Ammattikorekeakoululla syksyllä 2017. Digiverstaan tavoitteena on toimia vahvasti opiskelijoiden, yritysten ja yrittäjyyden yhdistäjänä. Toimintaa rahoittaa Kymenlaakson Liitto EAKR –rahoituksella. Digiverstaan toiminnassa kokeileva kehittäminen ja yhteiskehittäminen ovat kaiken toiminnan keskiössä. Digiverstas tarjoaa opiskelijoille erilaisia mahdollisuuksia osallistua yhteiskehittämiseen yritysten kanssa, näitä ovat mm. hackathon –tapahtumat, kehittämisprojektit sekä erilaiset harjoittelumahdollisuudet.

Rennommat työpäivät langinkoskella

MONIPUOLINEN TYÖHARJOITTELUYMPÄRISTÖ

Kesällä 2018 Digiverstaalla käynnistettiin työharjoitteluprojektit, joissa projektitiimit pääsivät työskentelemään työelämälähtöisten projektien ympärillä projektitiiminä. Projektitiimit Digiverstaalla rekrytoidaan case –kohtaisesti. Tiimin sisällä opiskelijat pääsevät vaikuttamaan omiin vastuualueisiin ja projektit onkin mahtava mahdollisuus syventää omaa osaamistaan, kartuttaa kokemusta projektityöskentelystä sekä verkostoitua yritysten kanssa. Digiverstaan tiimi toimii projektitiimin tukena ja huolehtii yhteistyöstä kumppaniyritysten kanssa. Viime kesänä Digiverstaan projektissa työskennellyt Ville Kähärä kertoo projektityöskentelyn kartuttaneen osaamista monipuolisesti:

Työharjoittelu digiverstaalla on mielekästä ja innostavaa. Maretarium pelin parissa työskentely on tuonut hyvin yrityslähtöisen näkökulman harjoitteluun sekä hyviä mahdollisuuksia kasvattaa verkostoa. Pelin teon ohella opittuja taitoja kuten työelämän työskentelytaidot sekä ammatillinen kasvu ja osaaminen ovat laajentuneet peliprojektin aikana. Maretarium peli on käytössä akvaariotalo Maretariumissa. Peliprojektin aikana on opittu kehittämään peli aina ideasta sen kehitykseen ja käyttöönottoon saakka. Prosessi on tuonut loistavaa materiaalia tulevaisuutta varten.” – Ville Kähärä, Maretarium tiimistä.

 

 

KENELLE HARKKA SOPII?

Kesällä 2019 projektit tarjovat kesäharkkamahdollisuuden monialaisesti eri alojen opiskelijoille. Osaamista tarvitaan mm. peliohjelmoinnista, graafisesta suunnittelusta, kyberturvallisuudesta, liiketaloudesta ja viestinnästä, konseptisuunnittelusta. Projektit sopii erityisesti sinulle, joka haluat kehittää omaa ammatillista osaamista, kokemusta projektityöskentelystä ja olla viemässä projektin alusta loppuun

Matikkapako pelissä ohjelmoijana työskennellyt Teemu Turku kertoo projektista seuraavasti:

“Matikkapako oli todella mukava ja kiinnostava projekti. Projektissa on oppinut tiimityöskentelyä ja ohjelmointia, ja on ollut hauskaa tehdä peliä muiden kanssa. Oli myös hienoa päästä näkemään hieman Housemarquen työskentelytapoja ja saada Sami ”Haxu” Hakalalta vinkkejä tiimityöskentelyyn ja kommunikointiin. Kaiken kaikkiaan todella opettava ja hauska kokemus.”

 

Digiverstaalla halutaan huolehtia myös innostavasta projektityöympäristöstä. Harjoittelujakson aikana opiskelijat pääsivät viime kesänä vierailemaan Road Trip hengessä mm. Housemarquen ja Dell:n toimistoilla, tiimipalavereita vietettiin mm. Langinkosken maisemissa ja Digiverstaan avoimissa ovissa projekteja päästiin esittelemään useille yritysedustajille.

Viime kesän projekteihin pääsette tutustumaan Digiverstaan sivuilta tai linkeistä

https://www.xamk.fi/maretariumapp/

https://www.xamk.fi/matikkapako/

 

Testausta LevelUp -kiihdyttämölla Digiverstaan avoimilla ovilla

Hae mukaan

 

KESÄN 2019 HARKKAPROJEKTIT

>> Kyberi

Olet kiinnostunut kehittämään yritysten kyberturvallisuutta ja neuvomaan yrittäjiä, kuinka parantaa oman yrityksensä tietoturvallisuutta. Toimit aktiivisesti yhteistyössä case-yritysten kanssa kehittäen eettisen hakkeroinnin palveluita.

>eettinen hakkerointi >verkkosivut >tietoturva >yritystoimeksiannot >testaus >opastus

>> Peli

Haluat olla mukana viemässä peliprojektin alusta loppuun, oot kiinnostunut kuuntelemaan asiakkaan toiveita ja valmis heittämään omat ideatkin peliin. Tavoitteenas on kehittää omaa osaamista ja et heitä pyyhettä kehään ensimmäisen megabugin ilmestyessä.

>yritysyhteistyö >ohjelmointi >suunnittelu >kehitys >testaus >demo ja tuotteistus

Harjoittelussasi noudatat normi-ihmisten toimistotyöaikoja ja kerrytät opintopisteitä toteutuneiden työtuntien mukaan. Harkan aikana kehität projektityötaitoja, vuorovaikutustaitoja ja tiimityötaitoja sekä ”real life” työelämäkokemusta. Rahan tienaaminen ei ole sun prioriteettilistan kärjessä (vielä 😉) vaan haluut päästä kerryttämään portfolioosi valideja työnäytteitä.

Digiverstaan tiimi vastaa mielellään, jos jokin ihmetyttää harkan osalta!

Paikkoja rajallinen määrä, joten heitä hakemus kehiin (deadline 14.4. klo 23.59)

Hae mukaan projekteihin tästä!