Maailmalla kuohuu ja taloudelliset haasteet heijastuvat myös liiketoimintaan. Yritysten ja organisaatioiden on osattava reagoida muutoksiin liiketalouden vaatimilla tavoilla, mutta talouden rinnalle on nousemassa myös muita näkökulmia. Elämme siis aikoja, jossa johtajuus punnitaan.

Kysymys kuuluukin, mitkä ovat ne toimintatavat, joilla johdetaan kasvuhaluista liiketoimintaa tällä hetkellä?

Tänä syksynä Kouvolassa otetaan puheenaiheeksi empatian ja myötätunnon rooli liiketoiminnan kasvun mahdollistajana. Haastavat ajat vaativat asioihin uusia näkökulmia ja ratkaisu voi piillä yhteisöllisyyden ytimessä.

Xamk ja yhteistyökumppanit kokoavat 9.11. kasvuhaluiset yrittäjät, johtohenkilöt sekä sijoittajat saman katon alle Kasvu-X tapahtumaan. Myötätunnosta ja empatiasta tapahtumassa puhuu myötätuntotutkija ja kouluttaja Miia Paakkanen.

– Olemme rakentaneet uudenlaisen tapahtumakonseptin, jonka avulla tuemme, rohkaisemme ja yhdistämme eri liiketoimijoita; aloittelevia ja kokeneempia yrittäjiä, sijoittajia, johtohenkilöitä sekä alan opiskelijoita. Business Dating -osiossa ja Tapahtumatorilla rohkaisemme kaikkia myös luomaan uusia verkostoja, kertoo tapahtumakoordinaattori Mari Kirjalainen.

Tapahtumassa kuullaan myös alustuksia muista teemoista, joilla herätellään ajatuksia yritysten kasvuun. Heikki Ailisto VTT:stä kertoo tekoälyn mahdollisuuksista, Tomi Oravasaari Xamkista puhuu sähköisestä ilmailusta, Jorma Heinonen Aidasweatista kertoo rahoituksesta ja Outi Ihanainen-Rokio yritysten vastuullisuudesta.

Tapahtumakoordinaattori Mari Kirjalainen, Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
puh.+358504544856 , mari.kirjalainen@xamk.fi

Kasvu-X

Paikka: Kouvolan Pato Klubi
Aika: 09.11.2022 klo 12:30 – 16.00
Ilmoittautuminen: 1.11.2022 mennessä tapahtuman verkkosivuilta

Tapahtumaa on lähtenyt organisoimaan ammattikorkeakoulun Johtajuuden Hiomo -hanke. Yhteistyössä ovat vahvasti mukana myös tapahtumakumppanimme Cursor, Kouvola Innovation, Kymen yrittäjät, Hallituspartnerit, Kaakkois-Suomen ELY-keskus ja Kouvolan Yrityspalvelutalo.