Digiverstas järjesti asiantuntijaworkshopin hieman erilaisella teemalla. RiimiRaamin yrittäjä ja Museoseikkailu -kirjan kuvittaja, Nunnu Halmetoja, kertoi Digiverstaan avoimessa tapahtumassa, miten visuaalisuus ja digitaalisuus liittyvät toisiinsa. Digiverstaan projektitiimeille ajankohtainen aihe kiinnosti myös muita paikkakuntalaisia.

Digiverstaan projekteissa graafikoita on etsitty osaavien peliohjelmoinnin opiskelijoiden keskuudesta kuin muilta kampuksilta, esimerkiksi Kouvolasta graafisen muotoilun puolelta. Pelien ja sovellusten koodauksen sekä ohjelmoinnin lisäksi lopputuotteen toimivuuden ja käyttäjäystävällisyyden osalta myos visuaalisuus kuuluu projektiin. Graafikoiden työpanosta sekä sitä, miten kuvituksien ideat ja prosessit etenevät vaihtelevat projektista riippuen. Kuvitusta voi tehdä perinteisesti kuin digitaalisesti, myös molempien sekoitus onnistuu.

Tapahtumassa käytiin läpi miten kirjan kuvitusprosessi muokkautuu käsikirjoituksen ja tuottajien kautta sekä miten perinteisesti kynä-paperikomboa joutuu kehittämään isomman projektin osalta digitaalisille työkaluille. Sovellusten, pelien ja perinteisen grafiikan tuotannon yhtymäkohtia löydettiin paljon ja varmasti myös koodipuoli sai enemmän ymmärrystä, miten paljon työtä myös grafiikka vaatii.