Työ- ja elinkeinoministeriö on valinnut Johtajuuden hiomo -hankkeen Xamkista mukaan Eurooppa-päivän tapahtumaan, joka järjestetään 9.5. Helsingin keskustakirjasto Oodissa. Tilaisuudessa esitellään eri rahastojen hankkeita. Alla on nosto kyseisestä ohjelmakohdasta – päivän koko ohjelman näet Eurooppa-päivän sivuilta.

Tarinoita EU-hankkeista

EU-rahastoista myönnetään vuosittain valtavasti rahoitusta yhteiskunnan eri toimijoille erilaisiin hankkeisiin. Rahastojen ohjelmista myönnettävällä rahoituksella pannaan täytäntöön EU:n poliittisia painopisteitä. Euroopan osaamisen teemavuotta vietetään vuonna 2023. Mutta mitä rahoituksella konkreettisesti tehdään? Tähän kysymykseen saat vastauksia Eurooppa-päivänä, kun viisi mielenkiintoista hanketta kertovat, mitä hyvää he ovat saaneet EU-rahoituksen turvin aikaan

Järjestäjä: Euroopan aluekehitysrahasto (EAKR), Euroopan sosiaalirahasto (ESR+), EU:n sisäasioiden rahastot, Euroopan meri-, kalatalous- ja vesiviljelyrahasto (EMKVR), EU:n maatalous- ja maaseuturahoitus

Keskustelijat:

• Elina Suni, projektipäällikkö, Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK (Elintarvikeketjun kyberturvallisuus -hanke, EAKR)
  • Mia Pakarinen, OTL, projektipäällikkö, Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu XAMK (Johtajuuden hiomo -hanke, ESR+)
  • Katja Mannerström, yhteiskuntasuhdepäällikkö, Suomen pakolaisapu ry (Yhteiskuntaorientaatio -hanke, EU:n sisäasioiden rahastot)
  • Janne Niemimäki, kalatalouskoordinaattori, Päijänne-Leader ry (Mestari-Kisälli -hanke, EMKVR)
  • Anu Kosonen, EtM, ravitsemusasiantuntija, Mind Coach®, Pirteeks (KickCare-hanke, EU:n maatalous- ja maaseuturahoitus)

Moderoija:

• Totti Sivonen, Eurooppalaisen Suomen toiminnanjohtaja