Kävijäliikenne ja Facebook-mainonta olivat kouluttaja Marko Pyhäjärven ydinteemat valmennusillassa. POLKU kansainväliseksi verkkokauppiaaksi -valmennuksessa ei jäänyt epäselväksi kävijäliikenteen luomisen merkitys verkkokaupan menestykseen.

Pyhäjärvi hehkutti Facebook-mainonnan ja Google-mainonnan tehokasta käyttöä. Jo ostaneet asiakkaat pidetään aktiivisina sähköpostimainonnan avulla.

ohjaa kävijäliikenne mainonnalla 
  • Käytä riittävästi rahaa Facebook-mainontaan – älä puuhastele ilmaisen sometuksen kanssa, se ei tuo kauppaa. 
  • Facebook rajoittaa näkyvyyttä postauksilta, joissa ohjataan ulos Facebookista. Jos laitat ilmaisen postauksen ja siihen linkin kauppaasi tai tuotteeseen, niin Facebook rajoittaa näkyvyyttä.  -> Käytä maksullista hyvin kohdistettua mainontaa  
  • Hio ja paranna mainoksia – ota matemaattinen ja systemaattinen ote. Vain riittävällä mainospanostuksella myynti kasvaa.
  • Opettele aktiivisesti uutta: mene hyvään valmennukseen, lue kirjoja.
  • Tee mainontaa aamulla, kun olet virkeä. Älä jätä mainonnan suunnittelua illalle viimeiseksi, kun olet väsynyt.
  • Käytä mainonnan tekemiseen aikaa – käytä 2 tuntia päivässä! – Kun teet ja kokeilet käytännössä, niin opit tekemään. 
  • Mitkä tuotteet tuovat eniten rahaa kassaan? Mainosta niitä!
  • Vie tuotteet asiakkaan eteen ja tarjolle. Pelkkä yleinen brändäys ei riitä.
  • Kohdista mainontaa vain parhaiten ostavalle ryhmälle – hanki kokeilemalla tietoa millainen asiakasryhmä ostaa.
  • Facebook-pikseli aina mukaan mainoksiin!

Lue myös Leevi Parsaman teesejä verkkokaupasta ja vinkit ostopolun johtamiseen.

– Heli Aaltonen, yliopettaja, POLKU kansainväliseksi verkkokauppiaaksi -hanke